جیمز جفری: هدف آمریکا و ترکیه جلوگیری از تسلط دمشق بر اراضی‌اش است

به گزارش شبکه خبری روسیا الیوم، جیمز جفری، نماینده سابق آمریکا در امور سوریه در مقاله‌ای که روزنامه تایمز رژیم صهیونیستی آن را منتشر کرد، به ناتوانی دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا از تحقق سه هدف اصلی در سوریه یعنی تضمین عقب‌نشینی نیروهای ایرانی، نابودی کامل داعش و حل سیاسی بحران اذعان کرد. 

وی گفت: اما کاری که ما کردیم توقف پیشروی میدانی نیروهای بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه و رسیدن به وضعیتی از رکود نظامی در آنجا بود. 

جفری درباره مخفی نگه داشتن سطح واقعی حضور نظامی آمریکا در سوریه از کاخ سفید توسط تیم وی، گفت: ما هرگز ترامپ را در این خصوص فریب ندادیم.

جفری گفت: نیروهای آمریکا و ائتلاف بین‌المللی تنها با داعش نمی‌جنگند بلکه مانع این می‌شوند که نیروهای دولتی سوریه بر اراضی این کشور سلطه یابند. نیروهای ترکیه نیز همین کار را در شمال سوریه می‌کنند درحالی که نیروی هوایی اسرائیل نیز در آسمان سوریه حضور دارد.

جفری به ائتلاف گسترده‌ای علیه سوریه که مورد حمایت سازمان ملل و اتحادیه اروپا است، اشاره کرد و گفت: روسیه و اسرائیل دولت شکست‌خورده‌ای را به ارث بردند و برای خروج از این باتلاق مجبور به مذاکره و امتیازدهی خواهند شد. اگر آمریکا در رسیدن به راهکاری میانه که شامل عقب‌نشینی ایران از سوریه باشد، شکست بخورد باید استراتژی موقتی را ایجاد کرد که مانع پیروزی آن‌ها بشویم.

جفری از حملات رژیم صهیونیستی به سوریه دفاع کرد و گفت، تنها راه برای توقف این حملات عقب‌نشینی نیروهای ایرانی از سوریه است.

جفری تأکید کرد، حملاتی که ادعا می‌شود رژیم صهیونیستی به عراق داشته، موجب نگرانی برخی فرماندهان نظامی در آمریکا شد اما دولت ترامپ در نهایت اعلام کرد که درباره نگرانی‌ها درباره تأثیر این حملات بر جنگ علیه داعش مبالغه و اغراق صورت گرفته است.

جفری درباره میزان نقش رژیم صهیونیستی در جنگ علیه داعش گفت: اسرائیل نقش بزرگی ایفا کرد اما محرمانه بود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.