وزیر امور خارجه آمریکا در صفحه توئیتر خود در این خصوص مدعی شد: آمریکا انتخاباتِ همراه با تقلب پارلمانی رژیم غیرقانونی مادورو در ۶ دسامبر ( یکشنبه ۱۶ آذر) را محکوم می‌کند!

وی در این باره ادعا کرد: این انتخابات، فاقد حداقل استانداردها است و چیزی جز تلاش برای سرقت آینده دموکراتیک ونزوئلا نیست. از همه کشورها می‌خواهیم تا این انتخابات جعلی را رد کنند!

این در حالیست که وی دیروز نیز ادعا کرده بود:در انتخابات ونزوئلا تقلب روی داده است. نتایجی که دولت غیرقانونی نیکلاس مادورو آن را اعلام خواهد کرد، بیانگر خواست مردم ونزوئلا نیست! آنچه امروز برگزار شد تقلب و خیال است نه انتخابات.

«خورخه آریاسا» وزیر خارجه ونزوئلا با انتشار پیامی در صفحه شخصی خود در واکنش به اظهارات وزیر خارجه آمریکا و ادعای او مبنی بر بروز تقلب در انتخابا ت پارلمانی کشورش، نوشت: وزیر خارجه آمریکا باید بپذیرد که سیاستش درباره ونزوئلا شکست خورده است. یک زامبی حرف زده است! گرچه طبق گفته رئیست [دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا]، در انتخابات آمریکا تقلب روی داده است. پمپئو، با آرامش و با کناره گیری حقیقت را بپذیر؛ در ونزوئلا، شکست شما قطعی است. ما امیدواریم که بزودی دیپلماسی به وزارت خارجه آمریکا و کاخ سفید بازگردد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.