بورس هفته را صعودی به پایان خواهد برد؟

علامت‌ها و نشانه‌های مثبت و منفی بازار سه‌شنبه می‌تواند به پیش بینی روند بورس در روز چهار‌شنبه کمک کند. در معاملات روز ‌سه‌شنبه شاخص کل افت ۵ هزار واحدی داشت. اما شاخص کل هم‌وزن با افزایش هزار و ۶۳۰ واحدی به رقم ۴۴۴ هزار و ۳۷۳ واحد رسید. ۲۴۳ نماد بازار سهام معادل ۵۰ درصد رشد قیمت داشتند و قیمت سهام ۴۵ درصد نمادها کاهش یافت.

شاخص کل بورس در روز سه‌شنبه کاهش یافت و شاخص کل هم‌وزن رشد کرد. این اتفاق برای دومین روز پیاپی رخ داد و نشان دهنده نزول بزرگان و رشد شرکت‌های کوچک و متوسط بازار است. روز گذشته ۵۰ درصد نمادهای بازار با رشد قیمت مواجه بودند و تحلیل‌گران علت ریزش قیمت سهام برخی از شرکت‌های بزرگ را تصمیم سهام‌داران به فروش سهم‌ها و تامین نقدینگی لازم برای خرید سهام فملی می‌دانند.

مشروح این گزارش را در اقتصادنیوز با تیتر «دو نشانه صعود در بورس تهران» بخوانید.

اثرات بودجه سال ۱۴۰۰ بر بورس

به گزارش اکوایران، در گفتگویی با حسن خوشپور، مدیر سابق سازمان برنامه و بودجه به بررسی سوالات زیر پرداخته‌ایم:  در لایحه بودجه ۱۴۰۰ تا چه حد اعداد و ارقام واقعی است؟ ممکن است کسری بودجه ای بزرگتر از سال جاری رخ دهد؟

 دولت در لایحه بودجه سال آتی روی رونق بازار سهام حساب باز کرده است، از فروش ۹۵ هزار میلیارد تومان سهام دولتی تا افزایش قابل توجه مالیات نقل و انتقال سهام، این مسئله را نشان می‌دهد. این اعداد چه پیامی برای بازار سرمایه خواهد داشت؟

 در سال آینده آیا دولت چاره ای جز حذف دلار ۴۲۰۰ تومان دارد؟ ما با ۲ سناریو ادامه تحریم و رفع تحریم ها در ۱۴۰۰ مواجه هستیم، در بودجه این سناریو بندی دیده می شود؟

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.