امیدواری عراقچی به نهایی شدن هر چه سریع‌تر سند جامع همکاری‌های راهبردی ایران و افغانستان

«سید عباس عراقچی» معاون سیاسی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به کابل سفر کرده، امروز شنبه (۲۲ آذر ۱۳۹۹) با «میرویس ناب» معاون سیاسی وزارت امور خارجه افغانستان، دیدار و گفت‌وگو کرد.

میرویس ناب در این دیدار ضمن قدردانی از پذیرایی ایران از مهاجران افغانستانی و حمایت جمهوری اسلامی ایران از مذاکرات صلح افغانستان، افتتاح راه آهن خواف- هرات توسط روسای جمهور دو کشور را به دو دولت و ملت تبریک گفت و آن را گامی مهم و اساسی در راستای تقویت و گسترش مناسبات بین تهران و کابل برشمرد.

عراقچی نیز در این دیدار با محکوم کردن حملات راکتی امروز که باعث شهات و زخمی شدن تعدادی از شهروندان افغانستان شد، ابراز امیدواری کرد که سند جامع همکاری‌های راهبردی بین دو کشور به زودی نهایی و آماده امضا شود.

دو طرف درباره مذاکرات صلح بین افغانستان و طالبان، گسترش مناسبات سیاسی، اقتصادی و تجاری بین دو کشور و مباحث دیگر بحث و تبادل نظر کردند.

عراقچی پیش از این نیز با «حمدالله محب» مشاور امنیت ملی افغانستان دیدار و گفت‌وگو کرده بود.

به گزارش فارس، پنجمین دور مذاکرات سند جامع همکاری‌های راهبردی ایران و افغانستان نیز ۲۵ آبان ۱۳۹۹ در تهران بین هیأت‌های دو طرف به ریاست سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه و «میرویس ناب» معاون وزیر امور خارجه افغانستان برگزار شد و عراقچی در آن نشست نیز  ابراز امیدواری کرده بود که این سند به زودی آماده امضای روسای جمهور دو کشور شود.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران تیر ماه سال جاری نیز سفری به کابل داشت و با مقامات افغانستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.