پیگیری حقوقی و قضایی پرونده ترور شهید سلیمانی

جلسه پیگیری حقوقی و قضایی پرونده ترور سردار شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس و همراهانش صبح امروز با حضور نمایندگان نهادها و دستگاه‌های مسئول پیگیری پرونده برگزار شد.

در این جلسه محسن بهاروند، معاون حقوقی و بین الملل وزارت امور خارجه با ارائه گزارشی از اقدامات این وزارتخانه برای پیگیری حقوقی و قضایی ترور شهید سلیمانی، انجام بیش از ۵۰۰ ملاقات، ارسال ۲۰۰ یادداشت برای کشورها به منظور افشای ماهیت تروریستی بودن این اقدام و درخواست برای پیگیری حقوقی موضوع را از جمله این اقدامات عنوان کرد.

وی همچنین به ارسال ۵ یادداشت حقوقی برای دبیرکل سازمان ملل و شورای امنیت اشاره کرد که به عنوان سند رسمی این سازمان منتشر و در نهایت به محکومیت اقدام تروریستی آمریکا از سوی گزارشگر ویژه سازمان ملل منجر شده که این جنایت را نقض آشکار حقوق بین الملل اعلام کرده است.

آیت‌الله رئیسی، رئیس قوه قضائیه، سردار محمد حجازی جانشین فرمانده سپاه قدس، دادستان کل کشور و نمایندگان شورای عالی امنیت ملی، وزارت اطلاعات، پلیس بین الملل (اینترپل) و معاونت بین الملل مجلس شورای اسلامی از دیگر اعضای حاضر در این جلسه بودند که به بیان دیدگاه‌های خود برای پیگیری هر چه بهتر پرونده پرداختند و بر لزوم تسریع در تصویب «لایحه مبارزه با تروریسم» تأکید کردند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.