انفجار مهیب بمب در سوریه

یک بمب در شهرک الفوعه در شرق ادلب در شمال سوریه منفجر شد.

به گفته منابع محلی، این بمب در یک خودرو کار گذاشته شده بود که امروز جمعه منفجر شد.

عملیات خروج آخرین گروه از شهروندان باقی‌مانده در کفریا و فوعه از چهارشنبه ۲۷ تیر ۱۳۹۷ آغاز شد و تا صبح پنجشنبه ۲۸ تیر ادامه یافت. 

آمار ساکنان شهرک‌های کفریا و فوعه تا پیش از محاصره، حدود ۴۰ هزار نفر بود که در این مناطق با مساحت حدود ۲۵ هزار کیلومتر مربع زندگی می‌کردند تا اینکه باند تروریستی موسوم به جیش‌الفتح در مارس ۲۰۱۵ میلادی، شهر ادلب و مناطق اطراف آن را به اشغال خود درآورد و شهرک‌های کفریا و فوعه به مدت سه سال در محاصره همه جانبه تروریست‌های تکفیری قرار گرفت.

از لحظه تشکیل باند تروریستی موسوم به جیش‌الفتح، تروریست خطرناک سعودی به نام عبدالله المحیسنی بر اشغال این شهرک‌های مقاوم و سربریدن همه مردان و زنان و کودکانش اصرار می‌کرد که برخی ویدئوهایی که تروریست‌ها در فضای مجازی قرار داده بودند، این ماهیت وحشیانه مفتی وهابی سعودی را مورد تاکید قرار می داد.

گروه‌های تروریستی مستقر در اطراف این دو شهرک، با انواع سلاح‌های سنگین اعم از موشک و توپ و تک تیراندازهای خود به طور مستمر مردم این شهرک‌ها را هدف قرار می‌دادند که در مجموع ۱۹۲۳ نفر به شهادت رسیدند و ۳۸۶۸ نفر هم زخمی شدند که بیشتر آنها زن و کودک بودند.

محاصره سه ساله سبب مختل شدن تمام ارکان و ابعاد زندگی در این شهرک‌ها شد به طوری که تروریست‌ها مانع ورود هرگونه مواد  غذایی و دارویی می‌شدند که مشکلات زیادی را به ویژه برای بیماران، کودکان و سالخوردگان به وجود آورد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.