در دیدار شمخانی و هیات سیاسی طالبان چه گذشت؟

در این دیدار شمخانی با اشاره به سابقه شرارت و جنگ افروزی آمریکا در منطقه تصریح کرد: آمریکا به دنبال صلح و امنیت در افغانستان نیست؛ راهبرد آمریکا  تدوام جنگ و خون ریزی  میان طیف های مختلف افغانستانی است. 

شمخانی گفت: آمریکا نمایش مذاکرات صلح را با هدف ایجاد بن بست در مذاکرات میان طرف های مختلف افغانستانی دنبال می کند تا آنها  را مقصر ناامنی و بی ثباتی نشان دهند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران هیچگاه جریانی را که بخواهد با جنگ در افغانستان به حاکمیت برسد  به رسمیت نخواهد شناخت بر ضرورت مشارکت همه اقوام در تعیین سرنوشت افغانستان در روندی کاملا مسالمت آمیز تاکید کرد.

شمخانی امنیت افغانستان به ویژه در استان های هم مرز با ایران را امری غیر قابل اغماض دانست و بر همکاری طالبان با دولت افغانستان برای مبارزه با هرگونه ناامنی و مقابله با تحرکات داعش تاکید کرد.

در این دیدار ملا عبدالغنی برادر نیز با ارائه گزارشی از روند مذاکرات صلح در افغانستان و با اشاره به بد عهدی های ترامپ در اجرای توافقنامه صلح تصریح کرد ما به آمریکا اعتماد نداریم و با هر جریانی که مزدور امریکا باشد می جنگیم.

وی گفت: ما معتقدیم که در آینده افغانستان همه اقوام و طوایف باید مشارکت داشته و ایفای نقش نمایند.

ملا عبدالغنی برادر، حفظ امنیت مرزهای افغانستان و ایران را مورد تاکید قرار داد و آمادگی طالبان را برای همکاری در این زمینه اعلام کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.