راحل بایدن برای پوشاندن خرابکاری‌های ترامپ

حسین کنعانی مقدم در خصوص این که دولت آمریکا اعلام کرده قصد دارد کمک‌های بشردوستانه به فلسطینی ها را از سر بگیرد گفت: قطعا سیاست آمریکا در مساله فلسطین تابع لابی صهیونیستی در این کشور است. روابط نزدیک و استراتژیک با رژیم صهیونیستی برقرار است و آمریکا از لابی صهیونیستی تبعیت می کند.

وی افزود: با توجه به اقداماتی که ترامپ دراین گونه موارد انجام داده بود از نظر سیاسی بایدن نیاز دارد تا خرابکاری های ترامپ را بپوشاند و فضای تخریب شده بین المللی را باز سازی کند.

این کارشناس مسائل فلسطین همچنین بیان کرد: بعید به نظر می رسد که برخی از اقدامات بشر دوستانه در رابطه با کمک به مردم فلسطین و یمن مورد توجه دولت بایدن قرار بگیرد و سازمان‌های بین المللی هم دراین زمینه وارد عمل شوند.

کنعانی مقدم ادامه داد: هرگونه اقدامات آمریکا در این گونه موارد نسبت به مقاومت و گروه‌های فلسطینی، به دنبالش خواسته هایی را در بر داشته است، گروه‌های فلسطینی از کمک‌های بشر دوستانه استفاده می کند اما اگر بنا باشد شروطی مثل سازش و تسلیم را در بر داشته باشد، پذیرفته شده نیست.

این عضو کمیسیون سیاسی جمعیت دفاع از فلسطین یادآور شد: در حال حاضر رژیم صهیونیسیتی پشتوانه ای مثل ترامپ و کوشنر را ندارد و تلاش می کند تا در سیاست های خودش به نوعی نرمش ایجاد کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.