شناسایی ۱۸۹ نفر از متهمان حمله به کنگره آمریکا

دادستان‌های فدرال آمریکا تا روز گذشته (پنج‌شنبه) ۱۸۹ نفر از افراد متهم در حمله کنگره را شناسایی کردند.

سی‌ان‌ان در گزارش روز جمعه خود اعلام کرد در تازه‌ترین اقدام این دادستان‌ها، سه مرد از سه ایالت مختلف آمریکا به «زورگیری، ممانعت از اجرای قانون و اقداماتی علیه افسران قانون» متهم شدند.

یکی از این افراد، ساکن کنتاکی آمریکاست که دادستان‌ها اعلام کردند او در ویدئو‌های منتشر شده از حمله به کنگره به سوی افسران پلیس مستقر در این نهاد با اسپری ماده‌ای می‌پاشیده است.

به گفته این مقام‌های آمریکایی از نوع واکنش افسران پلیس در این ویدئو‌ها «احتمالا اسپری که در دست این مرد بوده اسپری فلفل است که از سوی مأموران آمریکا باید برای برقراری نظم به کارگرفته شود و برای افراد عادی استفاده آن مجاز نیست.»

او همچنین برای ورود غیرمجاز به ساختمان کنگره آمریکا نیز متهم شناخته شد. این فرد هم‌اکنون در بازداشت به سر می‌برد تا هفته آینده جلسه محاکمه‌ای برای رسیدگی به پرونده‌اش تشکیل شود.

در اسنادی که از سوی دادستا‌ن‌ها منتشر شده فرد دیگری از پنسلوانیا در ایوان کاخ کنگره با ژاکتی آبی به مأموران حمله کرده است.

او نیز از سوی دادستان‌های آمریکایی متهم شناخته شده و گفتند او «ایمنی افراد و جامعه را به خطر می‌اندازد.» این فرد نیز هم‌اکنون در بازداشت است تا جلسه‌ای برای پرونده‌اش تشکیل شود.

شخص سومی نیز هفته گذشته از سوی دادستان‌های آمریکا متهم شناخته شد، اما به دلیل آنکه پرونده و اسناد مربوط به او همچنان محرمانه است جزئیاتی درباره او ارائه نشده است. وکیل او اعلام کرد: «هنوز اتهام مربوط به او کافی و اثبات شده نیست.»

ماه گذشته هزاران نفر از طرفداران «دونالد ترامپ» رئیس جمهور پیشین آمریکا، به‌منظور جلوگیری از تأیید نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری از سوی کنگره، با خشونت به ساختمان کنگره آمریکا حمله کردند.

این هجوم چند هفته پیش‌از برگزاری مراسم تحلیف «جو بایدن» رئیس جمهور کنونی این کشور رخ داد و پس از آن طرح محاکمه دونالد ترامپ کلید خورد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.