روایت رسانه آمریکایی از نتیجه محاکمه استیضاح ترامپ

پایگاه خبری هیل در گزارشی نوشت، تیم مجلس نمایندگان آمریکا به رهبری «جیمی راسکین» دموکرات عصر پنجشنبه پس از ساعت‌ها بحث علنی که شامل جدول زمانی مفصلی درباره وقایع ششم ژانویه و تصاویر ویدئویی جدید از حمله به ساختمان کنگره بود، پایان یافت.

جمهوری خواهان اذعان کردند که تصور می‌کردند این ارائه، موثر باشد، اما در عین حال افزودند آن‌ها تصور نمی‌کنند این اقدامات نظر خیلی‌ها را عوض کند و تعداد آرای لازم را برای محکوم کردن اولین رئیس جمهور آمریکا بدست آورد.

سناتور «مارکو روبیو» از فلوریدا گفت:" من فکر می‌کنم کار مدیران استیضاح خوب بود. من فکر نمی‌کنم درباره وقایع صورت گرفته در آن روز و ماهیت آنچه در آن روز رخ داده است، حرف و بحثی باشد. مسئله کلیدی برای من و شاید همه این است که آیا محاکمه استیضاح برای کسی که دیگر در قدرت نیست اقدام درستی است. من فکر نمی‌کنم این کار درستی باشد. بلکه معتقدم این اقدام رویه بسیار خطرناکی ایجاد می‌کند. "

سناتور «ران جانسون» جمهوری خواه نیز گفت معتقد است این محاکمه استیضاح غیرقانونی است. البته او نیز عملکرد مدیران استیضاح را خوب توصیف کرد.

دموکرات‌ها روز پنجشنبه تاکید کردند درصورتیکه سنا ترامپ را محکوم نکند او احتمالا به تحریک به خشونت‌های بیشتر ادامه می‌دهد.آن‌ها طی دو روز گذشته مرتبا گفته اند که ترامپ عامل اصلی تحریک کننده حمله هواداران خود به کنگره بوده است.اما کاملا مشخص است که حمایت کافی در درون سنا برای محکوم کردن ترامپ وجود ندارد.

پایگاه خبری هیل افزود، گمان می‌رود تنها تعداد معدودی از سناتورهای جمهوری خواه به محکوم شدن ترامپ رای بدهند، اما هیچ کدام از آن‌ها هنوز این موضوع را به صورت علنی اعلام نکرده اند، چرا که منتظر اقدام تیم ترامپ برای ارائه استدلال هایش در روز جمعه هستند.

سناتور جمهوری خواه «بیل کسیدی» که این هفته همکارانش را با رای مثبت به انجام این محاکمه متعجب کرد، گفت او می‌خواهد اظهارات وکلای ترامپ را بشنود.اما وی همچنین از عملکرد مدیران استیضاح ترامپ در مجلس تقدیر کرد.

سناتور جمهوری خواه «سوزان کالینتز» یکی دیگر از سناتورهایی که نظرش هنوز قطعی نیست از تیم حقوقی ترامپ خواسته است تا گزارش مفصلی را به مدیران استیضاح ترامپ ارائه کنند.اما حتی اگر همه دموکرات‌ها به استیضاح ترامپ رای بدهند آن‌ها به ۱۷ رای سناتورهای جمهوری خواه برای محکوم کردن او نیاز دارند. اگر سنا در محکوم کردن ترامپ موفق شود در رای گیری بعدی برای ممنوعیت تصدی سمت ریاست جمهوری برای بار دیگر، تنها کسب یک اکثریت ساده کافی خواهد بود.

سناتور جمهوری خواه «مایک براون» گفت تصور نمی‌کند مدیران استیضاح ترامپ، نظر جمهوری خواهانی که پیشتر تبرئه او را انتخاب کرده اند، تغییر دهند. سناتور «تد کروز» از تگراس نیز پیش بینی کرده است این محاکمه به تبرئه ترامپ منتهی می‌شود.وی افزود: " فکر می‌کنم نتیجه پایانی این استیضاح برای همه مشخص است؛ ترامپ تبرئه خواهد شد. همه در سنا می‌فهمند که هیچ رایی برای محکوم کردن ترامپ وجود ندارد. "

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.