قیمت پراید در بازار خودرو

 افت قیمت در بازار خودروهای داخلی در حالی شکل گرفته که خودروهای مونتاژی و خارجی در این مدت روندی معکوس را تجربه کرده وروندی صعودی داشتند.. با بررسی این شرایط می توان این گونه تحلیل کرد که رفتار بازار خودرو وابسته به نوع محصولات متفاوت شده است و بازار خودروهای داخلی فعلا میل به تعادل در سطوح پایین دارند در حالی که این تقاضا برای دو دسته دیگر خودروها یعنی خودروهای مونتاژی و وارداتی مشاهده نمی‌شود.

به اعتقاد کارشناسان، مشتریان خودروهای پرطرفدار در مقایسه با مونتاژی ها و وارداتی ها امیدواری بیشتری به کاهش قیمت دارند به همین دلیل بازار این گروه شکل نزولی به خود گرفته است. آنها بر این نکته نیز تاکید می کنند که بازار خودروهای داخلی با سرعت بیشتری خود را با تغییرات همراه کرده اند به همین دلیل با نزولی شدن بازار دلار سریع تر از سایر بازارهای خودرو، افت قیمت را تجربه کرده اند. این امر نشان دهنده آن است که بازار خودروهای داخلی حکم بازار پیشران را در این زمینه بازی می کنند و با این شرایط به مرور شاهد همراهی سایر خودروها با بازار داخلی ها خواهیم بود.  

قیمت پراید در بازار خودرو

 خانواده پراید این هفته هم طعم ثبات قیمت را چشیدند و هم روند نزولی پیش گرفت. براساس ارزیابی بازار، پراید ۱۳۱ در هفته سپری شده در محدوده قیمتی ۱۱۰ میلیون تومان قیمت خورد و نسبت به هفته قبل تغییر قیمتی نداشت. اما قیمت پراید ۱۱۱ نیز افت ۵۰۰ هزار تومانی را ثبت کرد و در بازار با قیمت ۱۲۷ میلیون معامله شد.

مشروح این گزارش را در اقتصاد نیوز با تیتر «تغییر رفتار در بازار خودرو + جدول» بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.