آمریکا: تحریم‌های نفتی علیه ایران را ادامه می‌دهیم

روزنامه فایننشال تایمز چهارشنبه شب به نقل از یک مقام ارشد آمریکایی گزارش داد که دولت جو بایدن به چین اعلام کرده است که اعمال تحریم‌های دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ بر نفت ایران را ادامه می‌دهد.

وی افزود که در شرایطی که امید به آغاز گفت و گوها وجود دارد ممکن است که تحریم ها با معافیت مواجه شود تا توافق هسته ای احیا شود.

این مقام گفت که اگر واشنگتن «چه بعنوان بخشی از گام های دوجانبه و چه بعنوان بخشی از بازگشت کامل به تعهدات» در برجام به تفاهم با ایران دست پیدا کند ممکن است که آمریکا تحریم ها را کاهش دهد.

وی افزود: در نهایت، هدف ما اعمال تحریم ها نیست بلکه رسیدن به مرحله ای است که تحریم ها را برداریم و ایران گام های هسته ای خود را بازگرداند.

به گفته این مقام آمریکایی، یکی دیگر از اقدامات احتمالی، اجازه بازگشت میلیاردها دلار دارایی مسدود شده ایران در کره جنوبی است.

این اظهارات در حالی است که قرار است آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا و جیک سالیوان مشاور امنیت ملی این کشور قرار است روز پنجشنبه در آلاسکا به همتایان چین خود دیدار کنند.

به نوشته فایننشال تایمز، آمار شرکت تحقیقاتی کپلر نشان می دهد که چین در ماه فوریه روزانه به طور متوسط حدود ۴۷۸ هزار بشکه نفت وارد کرده است و انتظار می رود که این رقم در ماه فوریه به یک میلیون بشکه در روز برسد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.