ارسال کمک بهداشتی سوریه به لبنان

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)؛ بشار اسد رییس جمهوری سوریه روز چهارشنبه به وزارت بهداشت این کشور دستور دارد که نخستین محموله ارسالی اکسیژن به میزان ۲۵ هزار تن به لبنان ارسال شود.

 دستور اسد پس از دیدار "حمد حسن" وزیر بهداشت دولت پیشبرد امور لبنان به دمشق و دیدار با مسؤولان سوری صورت می‌گیرد.

حسن الغباش وزیر بهداشت سوریه پس از کنفرانس مطبوعاتی با همتای لبنانی خود گفت: طی سه روز  ۷۵ تن اکسیژن (هر روز  ۲۵ تن) در اختیار لبنان قرار می‌گیرد، به طوری که این موضوع تأثیری بر میزان اکسیژن در سوریه به همراه نداشته باشد.

وزیر بهداشت لبنان نیز افزود: پس از خالی شدن بیمارستان‌های لبنان از اکسیژن با وزارت بهداشت سوریه در این باره به توافق رسیدیم و دمشق بسیار به سرعت درخواست ما را پاسخ گفت.

حسن افزود: اکنون در لبنان یکهزار بیمار وجود دارند که با دستگاه‌های تنفس مصنوعی مراحل درمان را طی می کنند و میزان اکسیژن موجود تنها نیاز یک روز ما را برطرف می‌کند.

وی توضیح داد: با وجود آن که سوریه خود به اکسیژن نیاز داشته است، اما درخواست ما برای تامین اکسیژن را به سرعت پاسخ داد که این مسأله بیانگر آن است که تکیه بر دوستان در دوران سخت، اقدام درستی است.

وزیر بهداشت لبنان از رییس جمهوری سویه برای پاسخ مثبت به درخواست بیروت برای تامین اکسیژن و نجات لبنان از این فاجعه و نجات جان شهروندان لبنانی قدردانی کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.