بازار ارزهای دیجتالی احیا می شود؟

قیمت طلا در نخستین روز کاری بازارهای جهانی تمایلی زیادی به افزایش یا کاهش نداشت. طلا کار خود را با قیمت حوالی ۱۷۸۰ دلار آغاز کرد و نوسان‌هایی کم دامنه را در همین بازه دنبال می‌کند. این در حالی است که فعالان بازار طلا امیدوار بودند قیمت طلا در این هفته روند صعودی معنی‌داری را دنبال کند.

رقیب اصلی طلا یعنی شاخص دلار نیز در روز گذشته بازدهی منفی به ثبت رساند، تغییر بازدهی اوراق خزانه‌داری ده‌ساله آمریکا که در ماه‌های اخیر خلاف جهت طلا حرکت می‌کرد مثبت بود، اما همچنان در زیر مرز حساس ۱.۶ درصد قرار دارد. بالا نرفتن قیمت طلا را از یک سو می‌توان با افزایش امیدواری‌ها به بازسازی سریع اقتصادی مرتبط دانست. بانک انگلستان پیش‌بینی می‌کند طی چند فصل، اقتصاد این کشور عمده آسیب‌های ناشی از کرونا را پشت سر گذارد و به حالت عادی بازگردد. از طرف دیگر ارزهای دیجیتال بعد از هفته سختی که پشت سرگذاشتند، امروز عملکرد نسبتا مثبتی داشتند و پیش‌بینی ورود سرمایه بازار بیت کوین به بازار طلا و صعود قیمت طلا به بالای ۱۸۰۰ محقق نشد.

بازار ارزهای دیجیتال

بیت کوین به بالای ۵۰ هزار دلار برگشته است و درحوالی ۵۳ هزار دلار و زیر آن نوسان می‌کند. کمترین قیمت بیت کوین در ۲۴ ساعت گذشته ۴۷ هزار و ۷۹ دلار و بیشترین قیمت آن ۵۳ هزار و ۱۶۵ دلار بود. در نتیجه بیشترین و کمترین قیمت بیت کوین در ۲۴ ساعت گذشته در حدود ۱۳ درصد اختلاف داشتند.

مشروح این گزارش را در اقتصاد نیوز با تیتر «ناکامی در بازار طلا؛ فعلا خبری از صعود نیست» بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.