گزارش یک رسانه‌بین‌المللی درباره حضور محسن رضایی در چند دوره اخیر انتخابات

وبگاه شورای آتلانتیک در گزارشی تحلیلی به رفتارهای انتخاباتی محسن رضایی فرمانده کل پیشین سپاه در ادوار انتخابات ریاست‌جمهوری پرداخته است.

رضایی، فرمانده سابق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و دبیر کنونی مجمع تشخیص مصلحت -شورایی که به منظور حل اختلاف میان پارلمان و شورای نگهبان ایجاد شده- است. رضایی همانند هارولد استاسن، فرماندار سابق مینه‌سوتا که ۹ کاندیداتوری ناموفق برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دارد،  نمی‌تواند به عنوان یک نامزد در انتخابات ریاست جمهوری ایران ظاهر نشود.

رضایی ابتدا در سال ۲۰۰۵ و پس از آن دوباره در سال ۲۰۰۹ و ۲۰۱۳ کاندیدا شد. در سال جاری نیز رئیس سابق سپاه برای انتخابات ژوئن، در روز ۱۵ ماه مه نام خود را به عنوان کاندیدا ثبت کرد.

تلاش‌های شکست خورده قبلی و علاقه مداوم وی به کاندیداتوری به سوژه‌ای برای طنزپردازی ایرانیان در رسانه‌های اجتماعی تبدیل شده است.

هنگامی که او برای اولین بار در سال ۲۰۰۵ برای ریاست‌جمهوری کاندیدا شد، شعار او "دولت عشق" بود. اما او دو روز قبل از انتخابات، زمانی که روشن شد که او شکست خواهد خورد، صحنه را ترک کرد. در آن زمان، اردوگاه محافظه کاران از کاندیداهای جناح خود خواست تا به نفع علی لاریجانی، که در آن زمان مسئولیتی نداشت، کناره‌گیری کنند. با این حال، تنها محافظه‌کاری که کنار کشید محسن رضایی بود و رأی این طیف میان لاریجانی، محمد باقر قالیباف و محمود احمدی‌نژاد شهردار وقت تهران تقسیم شد، تا احمدی نژاد که در دور اول پس از اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس جمهور سابق، دوم شده بود، در مرحله بعد توانست هاشمی را شکست دهد و رئیس جمهور شود.

متن کامل این گزارش را با تیتر «آتلانتیک: انتخابات بدون محسن‌رضایی مثل کباب بدون پیاز است» در اقتصادنیوز بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.