حضور ناظر تیم رئیسی در دور بعدی مذاکرات وین

درباره موانع اصلی باقی‌مانده در مسیر دستیابی به توافق، یک دیپلمات ارشد آمریکایی گفته است هنوز چندین اختلاف حل نشده با ایران وجود دارد که باید قبل از رسیدن به توافق درباره احیای برجام آن‌ها را برطرف کنیم. لارا روزن خبرنگار شناخته شده آمریکایی در گزارشی نوشته است که یک مقام ایالات متحده می‌گوید هنوز "تفاوت های جدی" برای رسیدن به توافق با ایران وجود دارد و مذاکرات قرار نیست بطور نامحدود ادامه یابد. 

این مقام آمریکایی افزود که انتخاب ابراهیم رئیسی محافظه‌کار به عنوان رئیس‌جمهور «تاثیری در عزم ما برای رسیدن به یک توافق یا سرعت پیگیری آن ندارد».

به گفته علی واعظ، محمدجواد ظریف وزیرخارجه و عباس عراقچی، معاون وزیر و مذاکره کننده ارشد ایران در مذاکرات وین اکنون در حال تشریح وضعیت برای رئیس‌جمهور منتخب ایران ابراهیم رئیسی هستند و احتمالاً در دور بعدی گفتگوها در وین، یک ناظر از تیم رئیسی به تیم ایرانی خواهد پیوست.

علی واعظ در پایان مدعی شد: «نظام ایران کاملاً می‌داند که برای انجام این توافق چه چیزی لازم است، همانطور که هر دو طرف می‌دانند که قرار نیست تمامی آنچه می‌خواهند را بدست آورند و باید انعطاف پذیری و سازش بیشتری نشان دهند».

مشروح این گزارش را در اقتصادنیوز با تیتر برجام در برزخ اختلاف‌های باقی‌مانده بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.