آمریکا: توپ اکنون در زمین ایران است

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا گفت: در مذاکرات غیر مستقیم با ایران از برخی موانع عبور کردیم اما همچنان اختلافات بنیادین وجود دارد.

بنابر گزارش الجزیره، وزیر خارجه آمریکا تاکید کرد: توپ اکنون در زمین ایران است و خواهیم دید که چه تصمیمی اتخاذ می کنند و ما نمی دانیم که رهبر عالی ایران آماده بازگشت به تعهدات هسته ای است یا خیر.

سعید خطیب‌زاده ، سخنگوی وزارت خارجه روز دوشنبه در پاسخ به سوالی در مورد مذاکرات وین و برجام و انتظارات کشورهای طرف مذاکره از ایران در این مذاکرات تصریح کرد: اگر امروز برجام زنده است و برجامی است که در خصوص اجرای آن گفت‌وگو انجام می شود به خاطر جمهوری اسلامی ایران و تصمیمی است که ایران بعد از خروج آمریکا از این توافق بین‌المللی و بی عملی اروپا اتخاذ کرد.

این دیپلمات ارشد کشورمان با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران و مردم بزرگ ایران سهم خود را برای حفظ برجام داده اند و تصمیم سختی که باید می گرفتند را در همان مقطع گرفتند، خاطر نشان کرد: آمریکا باید بداند که در این مذاکرات در موضع مجرم حضور دارد چرا که طرفی است که تمامی تلاش های خود را انجام داد که برجام را از بین ببرد و همه این موضوع را می دانند.

خطیب زاده ادامه داد: ما تنها چیزی که اکنون در مورد آن گفت‌وگو می‌کنیم چگونگی اجرای برجام است و نه در مورد اصل برجام و یا آینده آن بلکه در مورد اجرای آن گفت‌وگو می کنیم. جز منافع مردم و تحقق آن چیز دیگری برای ما مهم نیست و این آمریکاست که باید برجام را به طور کامل اجرا کند و به تعهدات خود بازگردد چرا که ما پیش از این ثابت کرده ایم به آنچه که امضا می کنیم به صورت کامل پایبند هستیم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.