دستور شخصی بایدن برای حمله علیه نیروهای تحت حمایت ایران

به گزارش بلومبرگ، جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات‌متحده، در دیدار با رئوون ریولین، رئیس‌جمهور اسرائیل در کاخ سفید مدعی شده که به او اطمینان می‌دهد ایران هرگز به سلاح اتمی دست نخواهد یافت.  ریولین نیز پس از این نشست به خبرنگاران گفت که از اظهارات جو بایدن درباره ایران رضایت بسیار زیادی دارد.

هم‌چنین بایدن با اشاره به اینکه ایران یکی از موضوع‌های مورد بحث با رییس‌جمهوری اسرائیل است، به حمله‌های اخیر آمریکا علیه شبه‌نظامیان مورد حمایت جمهوری اسلامی در منطقه مرزی عراق و سوریه پرداخت. او گفت: «شب گذشته من شخصا دستور حمله را به سایت‌های نیروهای مورد حمایت ایران، که مسئول حمله‌های اخیر علیه نیروهای آمریکا در عراق بوده‌اند، صادر کردم.» او با اشاره به اینکه این اقدام را بر اساس اختیارات خود در قانون اساسی انجام داده، گفت: «حتی کسانی‌ که در کنگره مایل نیستند این امر را بپذیرند، تصدیق کرده‌اند که این حرف صحیح است.» این دومین اقدام نظامی است که ارتش آمریکا از زمان روی کار آمدن جو بایدن و به دستور شخص او علیه مواضع شبه‌نظامیان تحت حمایت ایران انجام داده است.

مشروح این گزارش را در اقتصادنیوز با تیتر پیام حمله آمریکا به نیروهای هوادار ایران /بحران سوخت، لبنان را به آشوب کشید  بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.