ژنرال دوستم خواستار برقراری حکومت نظامی در افغانستان شد

روزنامه هشت صبح گزارش داد، «ژنرال عبدالرشید دوستم»، معاون پیشین ریاست جمهوری افغانستان در دیدار با اشرف غنی، رئیس جمهور این کشور خواستار برقراری حکومت نظامی شد.

دوستم، برقراری حکومت نظامی را برای مقابله با گروه طالبان در افغانستان ضروری دانسته است.

وی در این ارتباط گفت: ما در کنار نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان هستیم و از مردم و خاک خویش قاطعانه دفاع می‌کنیم. زمان آن فرا رسیده است که در کنار نیروهای امنیتی و دفاعی در راستای بهبود وضعیت امنیتی کشور و دفاع از ارزش‌ها تلاش کرده و در برابر دشمن ایستادگی کنیم.

احسان نیرو، سخنگوی حزب جنبش ملی ژنرال دوستم درباره همین موضوع نوشته است که در این دیدار ژنرال بلندپایه پیشنهاد کرده که یک نشست بزرگ در یکی از واحدهای کماندو با حضور رهبران سیاسی برگزار شود و در آن حکومت نظامی در کشور اعلام شود.

در این گزارش گفته شده که این طرح از سوی رئیس جمهوری افغانستان رد نشده است.

هنوز دفتر ریاست جمهوری افغانستان به طرح برقراری حکومت نظامی در این کشور واکنشی نشان نداده است.

پس از پایان ادعایی اشغالگران آمریکایی در افغانستان، اوضاع امنیتی این کشور دائماً رو به وخامت در حرکت است به گونه‌ای که تحلیلگران در خصوص سو استفاده واشنگتن از این وضعیت در افغانستان هشدار داده اند.

از سوی دیگر، «فواد امان» سخنگوی وزارت دفاع افغانستان روز شنبه اعلام کرد که نیروهای امنیتی این کشور طی بیست و چهار ساعت گذشته در سراسر افغانستان، تعداد ۳۸۵ تن از اعضای گروه طالبان را کشته و ۲۱۰ نفر دیگر از این افراد را نیز زخمی کرده‌اند.

امان در همین رابطه افزود: در نتیجه عملیات‌های نیروهای امنیتی افغانستان در بیست و چهار ساعت گذشته در ولایت‌های ننگرهار، لوگر، غزنی، پکتیکا، وردک، قندهار، هرات، فراه، جوزجان، سمنگان، هلمند، تخار، بغلان و کاپیسا، ۳۸۵ تن ار اعضای طالبان کشته و ۲۱۰ تن دیگر زخمی شدند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.