دو عضو طالبان با هویت انگلیسی شناسایی شد

 بررسی‌های میدانی از جنگ داخلی افغانستان، نشان می‌دهند بسیاری از شهروندان انگلیس که پیشتر با گروه‌های تروریستی مانند القاعده و داعش در ارتباط بوده‌اند، طی روزهای اخیر با ورود قاچاقی به خاک افغانستان، به عضویت گروه طالبان در آمده‌اند.

بر اساس این گزارش، نشریه «سان» انگلیس با انتشار گزارشی تفصیلی، به نقل از یکی از مقامات ارشد سرویس امنیتی بریتانیا اعلام کرده که شنودهای تلفنی میان دو تن از شهروندان این کشور و طالبان، نشان از برنامه‌ریزی تروریست‌های انگلیسی برای پیوستن به گروه طالبان و گسترش دامنه جنگ علیه دولت افغانستان دارد.

این مقام ارشد امنیتی انگلیس در گفتگو با سان اعلام کرد: ما گزارش‌هایی از شنود تلفنی دو مرد انگلیسی که احتمالاً زیر ۳۰ سال سن دارند در دست داریم که مکالمه تلفنی آنها نشان دهنده لهجه لندنی این افراد است.

این مقام اطلاعاتی دولت انگلیس همچنین گفت که این دو فرد شناسایی شده عضو گروه‌های مسلح طالبان شده و در حال جنگ با دولت مرکزی افغانستان هستند.

در عین حال گفته می‌شود امکان دسترسی به مکان دقیق این دو نفر از روی رهگیری خط تلفن همراه مورد استفاده آنها وجود ندارد.

به گفته سرویس امنیتی بریتانیا، داوطلبان انگلیسی عضویت در طالبان از لندن به پاکستان رفته و از طریق مرزهای شمالی این کشور به صورت قاچاقی وارد خاک افغانستان شده و به عضویت طالبان در می‌آیند.

همچنان اسناد موجود در آرشیو سرویس امنیتی بریتانیا نشان می‌دهند، پیش از رخداد حادثه ۱۱ سپتامبر نیز، گروهی از شهروندان این کشور از طریق پرواز و حتی در برخی موارد، قطار خود را به گروه‌های جهادی در پاکستان رسانده و به عضویت القاعده در آمده بودند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.