کجای انقلاب نوشته شده به یک وزیر ضعیف رای بدهیم که فلانی از ما کدورت به دل نگیرد؟/ به فاطمی امین رای عدم اعتماد بدهیم

احسان ارکانی نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی  در صحن علنی مجلس شورای اسلامی در مخالفت با وزیر پیشنهادی صنعت معدن و تجارت گفت: وزیر شدن دو شرط پیشنهاد رئیس جمهور و رای نمایندگان را نیاز دارد. برخی‌ها می‌پرسند آیا مجلسی که ۲۰۰ امضا برای کاندیداتوری رئیسی جمع کرد می‌تواند بر دولت وی نظارت کند؟ بله مجلس بدون تعارف وزرا را نقد و بررسی می‌کند. امروز روز اعتماد به کابینه و آزمون و اعتماد نمایندگان و مردم به مجلس است.

ارکانی گفت: امروز نتایج شعار‌های ایام تبلیغات انتخابات مشخص می‌شود. یک و سال نیم است که به مردم شهرستان‌ها در مقابل تمام مشکلات گفته ایم که مشکل از دولت ناکارآمدی است که مرد عمل نیستند و حامی رانت و دوستان خود هستند. اما امروز که ورق برگشته این وزرا را در مقابل قبلی‌ها می‌دانیم.

این نماینده مردم نیشابور در مجلس گفت: امروز فرمایش رهبری پابرجاست که مجلس در راس تمام امور است. بالاترین کمک به رئیس جمهور این است که نمایندگان از وظایف خود کوتاهی نکنند.

ارکانی گفت: سال گذشته به عدم توانمندی وزیر پیشنهادی ضمن دولت قبل رای اعتماد ندادیم و الان هم باید مشخص کنیم که فاطمی امین توانایی مدیریت این وزارت خانه را دارد یا خیر.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: برنامه‌های گزینه پیشنهادی وزارت صمت از ۱۰۰ نمره ۵۵ و نیم را گرفته است. برخی از برنامه‌های او واضح و شفاف نیست. بالغ بر ۳۰ سامانه مدیریتی را معرفی کرده اید. سالهاست هنوز اتصال سامانه گمرک به سامانه‌های وزرات صمت محقق نشده است.

وی افزود: برنامه شما برای تامین نهاده‌های دامی چیست؟ برای احیای واحد‌های تعطیل شده ناشی از کرونا و بدهی‌ها چیست؟ برنامه شما برای انتقال آب دریای خزر چیست؟

این نماینده مجلس ادامه داد: باید محکم پای وظیفه خود بیاستیم و به ایشان رای عدم اعتماد بدهیم.  در خلوت خودمان قضاوت کنیم که اگر آقای روحانی هم همین گزینه را پیشنهاد می‌داد باز هم رای اعتماد می‌دادیم؟ کجا گفته شده باید رای اعتماد بدهیم که فلانی از ما کدورت به دل نگیرد؟ با این شیوه ما وکیل الدوله می‌شویم نه وکیل المله.

این نماینده مجلس گفت: برخی از این وزرا را حتی به عنوان استاندار خودمان هم نمی‌توانیم قبول کنیم. انتظار است در حوزه وزرای اقتصادی تصمیم گیری با دقت بیشتری انجام شود. ما محافظان رای ملت هستیم و باید به این گزینه‌ها رای بدهیم.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی گفت: نباید به داوطلب فاقد شرایط نمره قبولی بدهیم. اعمال حق حاکمیت ملت توسط مجلس این روز‌ها به رخ جهانیان کشیده می‌شود. یادمان نرود رهبری این مجلس را مجلس امید و انقلابی خوانده اند. نمایندگان با هیچ کس عقد اخوت نبسته اند و به دادن رای به تمام این ۱۹ نفر دقت خواهد شد. علاوه بر وزرای دفاع، کشور، خارجه برای بقیه هم باید دقت شود. ما فقط پای سربازی برای نظام و نوکری بیشتر برای مردم عزیز هستیم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.