درحالیکه تنها ۷ روز به پایان ضرب الاجل عملیات خروج آمریکا از افغانستان باقی مانده، خبرگزاری رویترز روز سه شنبه به نقل از مقام آمریکایی گزارش داد که واشنگتن از طالبان خواسته همکاری جهت پایان خروج از کابل تا ۳۱ اوت (۹ شهریور) را افزایش دهد. یک مقام ارشد دولت آمریکا نیز به شبکه خبری سی‌ان‌ان گفت که بایدن در مشورت با تیم امنیت ملی خود تصمیم گرفته تا به ضرب الاجل معین برای خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان متعهد باشد.

این مقام آمریکایی اعلام کرد که بایدن با توجه به خطرات امنیتی ماندن طولانی مدت در کشور آسیای میانه این تصمیم را گرفت و خواستار برنامه‌های احتمالی شده تا در صورت نیاز آمریکا برای ماندن طولانی تر در افغانستان از آنها استفاده کند.

درحالیکه آمریکا ده‌ها هزار نفر را از کشور خارج کرده، وضعیت در افغانستان متغیر است و بسیاری از افغان‌هایی که به جنگ داخلی کمک کردند همچنان منتظر خروج هستند.

ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان با تاکید بر مواضع طالبان در این خصوص گفت که این گروه تمدید ضرب الاجل در توافق با آمریکا برای خروج افراد از افغانستان را نمی‌پذیرد.

پیشتر بایدن در یک مصاحبه با شبکه خبری ای‌بی‌سی نیوز گفت که واشنگتن متعهد به خارج کردن تمام آمریکایی‌ها از افغانستان است حتی اگر این عملیات بعد از ضرب الاجل مشخص شده در توافق خروج از افغانستان زمان ببرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.