لوری بریستو با انتشار پیام ویدئویی در حساب توئیتری خود گفت: ما باید افغانستان را ترک می‌کردیم و فعلا فعالیت‌های سفارت از قطر دنبال می‌شود. وی با این حال ادعا کرد که دولت انگلیس در کنار مردم افغانستان در زمینه کمک‌های بشردوستانه، دیپلماتیک، همکاری های امنیتی و همچنین بازگرداندن انگلیسی‌های افغانی و شهروندانی که هنوز به حمایت ما احتیاج دارند ایستاده‌ایم.

این دپیلمات انگلیسی که کار خود را از ژوئن گذشته در افغانستان آغاز کرده بود ادامه داد که لندن به اعمال فشار بر طالبان در این زمینه ادامه می‌دهد. وی با اشاره به اینکه انگلیس تمام سعی خود را به کار خواهد بست تا آنچه او دستاوردهای ۲۰ سال گذشته در افغانستان خواند حفظ کند افزود که سفارت انگلیس در اسرع زمان ممکن در کابل بازگشایی می‌شود.

خروج سفیر انگلیس از افغانستان نشانگر خروج رسمی لندن از این کشور پس از تسلط طالبان بر این کشور است. طی دو هفته گذشته انگلیس ۱۵ هزار نفر را از فرودگاه کابل خارج کرد که شامل پنج هزار شهروند این کشور و هشت هزار نفر از افغان‌هایی بودند که با لندن همکاری می‌کردند یا در معرض خطر از طرف طالبان بودند. بقیه افراد از شهروندان کشورهای متحد انگلیس بودند.

بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس دیروز یکشنبه در پیامی ویدیویی گفت که تمام سربازان و دیپلمات‌های این کشور کابل را ترک کرده‌اند. او با این حال جا ماندن افغان‌هایی را که قصد خارج شدن داشتند غم‌انگیز خواند.

در همین پیوند معاون وزیر امورخارجه انگلیس به طور ضمنی اشاره کرد که دولت لندن با طالبان در تماس و تعهداتی بین دو طرف رد و بدل شده است. جیمز کلورلی بیان داشت که طالبان نسبت به عدم انتقام‌جویی از برخی افراد و تسهیل خروج (نیروهای خارجی) تعهداتی داده‌اند و لندن رفتار آن ها را در این زمینه زیر نظر دارد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.