پیام آیت‌الله سیستانی به مناسبت درگذشت علامه قبلان

آیت الله سید "علی سیستانی" مرجع دینی عالیقدر عراق با انتشار پیام تسلیت به مناسبت ارتحال رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان گفت که علامه قبلان برای خدمت به مردم و اصلاح ذات البین (آشتی) تلاش می کرد.

 در پیام تسلیت آیت الله سیستانی آمده است: با تاسف و تاثر بسیار، خبر درگذشت علامه حجت الاسلام و المسلمین شیخ «عبدالامیر قبلان» رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان را دریافت کردیم؛  ایشان زندگی سرشار از بخشش در راه دین و کشورش و تلاش برای خدمت به مردم و اصلاح ذات البین داشت.  

آیت الله سیستانی به این مناسبت به خانواده علامه قبلان، علماء، فضلاء، بزرگان و عموم مردم مؤمن لبنان تسلیت گفته و برای آن مرحوم، رحمت و محشور شدن با اولیاء محمد و آل محمد (ص) و صبر و آرامش برای بستگان و محبان،  آرزو کرده است.

رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان شنبه شب در سن ۸۵ سالگی براثر بیماری، دار فانی را وداع گفت.

وی پس از رحلت شیخ «محمد مهدی شمس الدین» در سال ۱۳۷۹ خورشیدی به ریاست مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان رسید.

شیخ قبلان دروس دینی را در حوزه علمیه نجف از استادان بزرگی همچون آیت الله سید ابوالقاسم خویی و آیت الله سید محسن حکیم فرا گرفته بود.

رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان روابط بسیار خوبی با امام موسی صدر داشت و از حامیان مبارزه با رژیم صهیونیستی بود و همانطور که «محمد جلال فیروزنیا» سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان گفته است: «مواضع وی همواره بر اساس حق و عدالت بود و در کنار جمهوری اسلامی ایران و اهداف اصیل آن ایستاد».

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.