رئیسی: پرداخت مطالبات پیمانکاران اولویت دارد

آیت الله سید ابراهیم رئیسی جمعه شب در نشست شورای اداری استان خراسان جنوبی افزود: راه‌های استان باید توسعه یابد اما در گام نخست باید طلب پیمانکاران پرداخت شود.

وی گفت: متاسفانه دولت بدهکاری بسیاری به تامین اجتماعی، نظام بانکی، بانک مرکزی و پیمانکاران بسیار دارد و اگر بخواهیم عدد و رقم را اعلام کنیم در سطح کشور بدهکاری بالا است و نمایندگان مجلس هم اطلاع دارند اما با همه این ضرورت پرداخت بدهی‌هایی که دولت دارد، مساله پرداخت به پیمانکاران اولویت دارد.

رییس دولت سیزدهم ادامه داد: باید نسبت به قراردادهایمان پایبند باشیم و دولت اولین جایی است که باید نسبت به پیمان‌هایی که می‌بندند و تعهد ایجاد شده وفادار باشد، وقتی به مردم می‌گوییم پای تعهدات خود بایستید گفته می‌شود دولت چقدر پایبند است.

وی گفت: یکی از ضرورت‌های بسیار این است که همه مدیران دولت در همه سطوح پایبند به تعهدات باشند و نسبت به پیمان‌هایی که با مردم و پیمانکاران می‌بندید به عنوان کارفرما متعهد باشید.

آیت الله رییسی افزود: اگرچه شرایط اقتصادی خاص است اما در اولویت‌ها حتما دولت در همه سطوح و دستگاه‌های اداری کشور باید پایبند به قراردادها باشد و هرگز نباید به خود اجازه دهند که قراردادها را به صورت یکطرفه نقض یا به ضرر پیمانکاران، مردم و آن طرف تعهد کمرنگ کنند زیرا با موازین شرعی و اخلاقی مطابقت ندارد و نباید دولت در جایگاه قدرت اینطور باشد.

وی گفت: دولت الان بسیار بدهکار است و در این شرایط تحویل شده چون  وارث چنین وضعیتی هستیم باید متعهد باشیم لذا مدیران تلاش کنند مطالبات پرداخت شود و مسوولان در مرکز هم تلاش می‌کنند.

رییسی جمهوری افزود: مجاهدتی که در حوزه‌های مختلف وجود دارد به خصوص کادر درمانی، پزشکی و همه کسانی که برای صیانت جان مردم تلاش می‌کنند که به طور خاص قابل ستایش و تقدیر است.

وی همچنین با بیان اینکه خراسان جنوبی استانی فرهنگی است گفت: محصول این استان علاوه بر محصولات بسیاری که در حوزه‌های کشاورزی، صنعت و معدن دارد محصول نیروی انسانی فرهیخته فرهنگی است و از قدیم هم به این ویژگی معروف بوده، حوزه‌های فرهنگی در این منطقه فعال است و این سرمایه بزرگی بوده که وظیفه همه ما و مدیران صیانت و پاسداری از این سرمایه است.

آیت الله رئیسی تاکید کرد: وظیفه همه مسئولان این است که نگذاریم این سرمایه‌های فرهنگی و اصیل منطقه به سردی بگراید.

وی با اشاره به لزوم توجه در حوزه ارتباطات گفت: اگرچه توسعه یافتگی ضروری است که خراسان جنوبی و هر منطقه و شهر و روستایی باید داشته باشد و ارتباط شهر و روستا، بین استان و استان دیگر، بین استان و جهان در حوزه‌های مختلف اجتماعی و فرهنگی  این ابزار ارتباطی حتمی است اما باید مراقب فرهنگ اصیل و ارزشمند خراسان جنوبی هم بود که این سرمایه بزرگی است و باید همواره نسبت به آن تلاش کرد.

رییس جمهوری اظهار داشت: وظیفه بزرگ دستگاه‌های فرهنگی و دستگاه‌های الگوساز جامعه است و وظیفه هر مدیری است که توسعه یافتگی را ضروری بدانیم اما باید حفظ فرهنگ این مردم که فرهنگ ولایتمداری و وابستگی به دین است باید حفظ شود و جوانان را از آسیب‌های اجتماعی اقتصادی در حوزه‌های مختلف حفظ کند.

وی با بیان اینکه نسبت به توسعه یافتگی کارهای بسیاری در خراسان جنوبی انجام شده است گفت: علیرغم همه کارهایی که انجام شده و گزارش‌هایی که مدیران استان دادند و بنده از آن استفاده کردم اما باید تلاش بیشتری انجام شود.

آیت الله رئیسی افزود: نسبت به کریدور ریلی استان و نیازی که بیان شده هم با محوریت وزیر راه و شهرسازی و دعوت بانک‌های عامل مشکلات موجود بررسی و به شکلی حل شود لذا میزان اعتباراتی که باید برای جاده‌های مواصلاتی به ویژه ریل پرداخت شود در دستور کار قرار گیرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.