بازدید رئیس بنیاد مسکن کشور از شهر زلزله زده سی سخت

رئیس بنیاد مسکن کشور از شهر زلزله زده سی سخت بازدید کرد و از نزدیک در جریان ساخت و ساز واحدهای مسکونی تخریب شده این شهر قرار گرفت.

اکبر نیکزاد روز یکشنبه به همراه مهدی جودی معاون بنیاد مسکن، کیامرث حاجی زاده معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، عبدالحمید پناهی فرماندار دنا و اسماعیل باقری رئیس بنیاد مسکن استان از روند ساخت وسازها در شهر سی سخت بازدید کرد.

وی در این بازدید علاوه بر بررسی آخرین وضعیت ساخت و سازها و مشکلات فراروی آن با مردم و آسیب دیدگان از زلزله این شهر گفت و گو کرد.

نیکزاد در این بازدید گفت: بازسازی شهر زلزله سی سخت از اولویت های این نهاد است و تلاش می شود واحدهای مسکونی به موقع در اختیار مردم قرار گیرد.

وی افزود: هدف از این سفر بررسی آخرین وضعیت مناطق زلزله زده و حل مشکلات واحدهای در دست ساخت است.

زمین لرزه ای به بزرگی ۵.۶ ریشتر شامگاه ۲۹ بهمن ماه شهر سی سخت را لرزاند و همچنان پس لرزه های آن ادامه دارد. تاکنون بزرگترین پس لرزه آن ۴.۵ ریشتر بوده است که ظهر چهارشنبه ۶ اسفندماه شهر سی‌سخت مرکز شهرستان دنا را در استان کهگیلویه و بویراحمد لرزاند.

در پی وقوع زلزله ۵ و ۶ دهم ریشتری به ۳ هزار و ۷۰۰ واحد از منازل مسکونی خسارت وارد شد.

۸۰۰ واحد به علت خسارت ۶۰ تا ۱۰۰ درصد نیاز به بازسازی دارد و از مجموع ۳ هزار و ۷۰۰ واحد نیز ۲ هزار و ۹۰۰ واحد تعمیری هستند.

از مجموع ۸۰۰ واحد بازسازی ۴۲۰ واحد شهری و ۳۸۰ واحد روستایی و از ۲ هزار و ۹۰۰ واحد تعمیری هزار و ۵۰۰ واحد شهری و هزار و ۴۰۰ واحد روستایی است.

میزان خسارت زلزله به واحد های تعمیری بین ۲۰ تا ۴۰ درصد و بر اثر این زلزله به ۲ هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی خسارت معیتشی از جمله تخریب اسباب و وسایل منزل خسارت وارد شده است.

۶۴ نفر در این زلزله دچار مصدومیت شدند.

شهرستان ۴۲ هزار نفری دنا در ۳۵ کیلومتری غرب یاسوج قرار دارد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.