خبر جدید درباره تزریق واکسن کرونای دانش آموزان

دکتر بهرام عین اللهی در حاشیه دیدار با فرماندهان ارتش که امروز در ستاد وزارت بهداشت برگزار شد، گفت: به فراخور انجام واکسیناسیون، سن تزریق واکسن کاهش می یابد. بعضا دیدیم که برخی افراد که هنوز سن آنان برای واکسیناسیون اعلام نشده و یا افراد بدون ثبت نام در سامانه salamat.gov.ir به مراکز واکسیناسیون مراجعه می کنند که این کار باعث ازدحام می‌شود. 

وی ادامه داد: به مردم نوید می‌دهیم که اصلا نگران واکسیناسیون خودشان نباشند چون با توجه به واردات مقدار زیادی واکسن در روزهای گذشته و استمرار آن در روزها و هفته های آتی، واکسیناسیون با سرعت انجام می شود همچنین چندین مجموعه داخلی اقدام به تولید واکسن کرده اند که امروز هم فاز سه کارآزمایی بالینی واکسن فخرا آغاز شد. 

وزیر بهداشت تصریح کرد: برنامه ما واکسیناسیون افراد در سن مدرسه یا ۶ تا ۱۸ سال است و برای این کار حدود ۱۳ میلیون دُز واکسن نیاز داریم که کارهای مقدماتی آن در واکسن‌های داخلی و وارداتی آن انجام شده و امیدواریم که در دو هفته آینده، واکسیناسیون دانش آموزان را آغاز کنیم تا بعد از انجام واکسیناسیون، شاهد بازگشایی مدارس نیز باشیم. 

در اکوایران ببینید:سهم فایزر و مدرنا از سیل واکسن ها

عین اللهی ضمن تقدیر از تلاش های ارتش جمهوری اسلامی ایران در همه عرصه ها به ویژه در مقابله با کرونا گفت: خدا را شاکریم که ارتشی مردمی داریم که در زمان دفاع، مردانه ایستادگی می کند و در زمان صلح، در کنار مردم است و صحنه های باشکوه امدادرسانی این نیروها را در بلایا وحوادث مختلف مشاهده کرده‌ایم.

وی افزود: امروز در بحران کرونا هم ارتش در عرصه واکسیناسیون و در حوزه درمان به ویژه در مناطق محروم، کمک های ویژه ای کرده است و امیدواریم این کمک‌ها ادامه داشته باشد. از مردم هم تشکر می کنیم چون صحنه‌هایی که از مشارکت مردم در مراکز واکسیناسیون می‌بینیم، یادآور مشارکت‌های مردمی در دوران دفاع مقدس است. 

بنابر اعلام وبدا، وزیر بهداشت گفت: در سفر اخیرم به قزوین دیدم که دانشجویان با علاقه و انگیزه فراوان ساعت ۱۱ شب هنوز در حال واکسیناسیون بودند که از آنها تشکر می کنیم. هفته گذشته رتبه ایران از نظر واکسیناسیون در سطح جهان دوم بود. بیشترین میزان واکسیناسیون در هفته گذشته از نظر تعداد متعلق به آلمان با ۶ میلیون تزریق واکسن بود و ایران با تزریق حدود ۵ میلیون دُز در هفته، رتبه دوم را به دست آورده بود که امیدواریم با کمک ها و شور مردمی، رتبه اول را بتوانیم کسب کنیم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.