پاسخ چمران در مورد تغییر در جلسات صحن علنی

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه هر موقع نیاز باشد جلسات صحن علنی را می‌توانیم حتی بیشتر از دو روز در هفته برگزار کنیم گفت: جلسات مشورتی با شهردار پایتخت هفته‌ای یکبار برگزار خواهد شد.

مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران در حاشیه صحن امروز شورا در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز ادامه مبحث طرح تسریع در صدور پروانه در صحن شورای شهر مطرح شد ولی از آنجایی که اختلاف نظرهایی با معاونت شهرسازی داشته‌ایم و پیشنهاداتی در این زمینه مطرح شده نتیجه گرفتیم موضوع به تعویق بیفتد و برای اینکه نتیجه خوبی حاصل شود جلسات بعدی هم به این موضوع بپردازیم.

وی گفت: شهرداری باید طی دو ماه راهکارهای عملی جهت تسریع در صدور پروانه ساخت و ساز ارائه دهد.

رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به این پرسش که آیا قرار است جلسات صحن علنی شورا کاهش یابد؟ گفت: خیر، هر موقع نیاز باشد علاوه بر دو جلسه در هفته حتی اضافه‌تر هم می‌توانیم جلساتی را برگزار کنیم  و در این زمینه دست‌مان بسته نیست ولی نکته حائز اهمیت این بوده که باید مسائل پخته شود تا بتوانیم نتیجه خوبی را به دست آوریم.

چمران گفت:‌اعضای شورای شهر نیاز به مشورت و طرح مسائل با یکدیگر دارند همچنین نیاز است که جلساتی را هفته‌‌ای یکبار با شهردار تهران داشته باشیم که در دوره‌های گذشته این موضوع مطرح بود و برگزار می‌شد و ان‌شاءالله این دوره این روند احیا می‌شود.

وی در مورد مرکز پژوهش‌های شهرداری گفت: مرکز پژوهش‌های شهرداری با شورای شهر جدا است چرا که مسائل پژوهشی این دو با یکدیگر متفاوت است و ما در شورای چهارم مرکز پژوهشی چابک،‌کوچک و منسجمی در شورای شهر ایجاد کردیم که فعالیت این مرکز ان‌شاءالله ادامه خواهد داشت.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.