اسرائیل برای تبرئه خود به ایران اتهام می زند

از ابتدای تشکیل رژیم اشغالگر قدس رویکرد سیاست خارجی و امنیتی آن مبتنی بر توسعه طلبی و رفتارهای بی ثبات کننده بوده است.با این حال دایره تنش آفرینی ها و اقدامات مخرب این رژیم هر روز ابعاد جدیدتر و گسترده تری پیدا می کند. اقدامات بی ثبات کننده اسرائیل علاوه بر مردم فلسطین، ایران را نیز در بر می گیرد. حمله به مراکز هسته ای جمهوری اسلامی و ترور دانشمندان هسته ای تنها گوشه ای از اقدامات تروریستی رژیم اسرائیل علیه ملت ایران بوده است.

مقامات این رژیم در دو دهه اخیر بارها تلاش کرده اند که ایالات متحده را به جنگ با ایران وادار کنند و آمریکا را به یک جنگ جدید در خاورمیانه بکشانند. آنها با هشدار های مکرر در مورد برنامه هسته ای جمهوری اسلامی سعی در گسترش ایران هراسی دارند در حالی که مقامات کشورمان همواره تاکید دارند که سلاح هسته‌ای در دکترین دفاعی ایران هیچ جایگاهی ندارد و گزارشهای متعدد آژانس موید این موضوع است و ایران در چهارچوب برجام به شدیدترین بازرسی ها تن داد.

این در حالی است که رژیم اشغالگر قدس فعالیت های اتمی مخفیانه دارد و عضو هیچ یک از پادمان های بین المللی نیست و زرادخانه ای از سلاح های اتمی در اختیار دارد که هیچ نظارتی برآن نیست.

نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل اتهامات بی اساسی علیه ایران مطرح کرد و مدعی شد ایران می‌خواهد زیر چتر هسته ای حاکم تمام منطقه شود. بنت دولتش را در محاصره حزب‌الله، شبه‌ نظامیان شیعه و حماس خواند و ادعا کرد هدف این گروه ها نابودی این رژیم است. او جمهوری اسلامی  را به دخالت در کشورهای عربی مانند عراق، لبنان، سوریه و یمن متهم کرد. بنت مدعی شد که ایران از خطوط قرمز رد شده؛ معاهدات آژانس را نقض کرده و برنامه هسته ای ایران در نقطه حساسی است و گفت صبر ما نیز به نقطه حیاتی رسیده است.این مقام صهیونیست این را هم گفته که ایران آسیب پذیر است و اجازه دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای را نمی دهد.

هیات ایران در سازمان ملل به اتهامات نخست وزیر رژیم صهونیستی پاسخ داد و در متن این پاسخ که در نشست مجمع عمومی سازمان ملل توسط پیمان غدیرخمی از دیپلمات های ایران قرائت شد، تاکید شد که بنت مانند سلف بدنامش تلاش کرد اطلاعات نادرست و ادعاهای بی اساس علیه کشور من مطرح کند، فریب را بخشی از دستورکار رژیم صهیونیستی است و هدف خباثت آمیز بنت  سرپوش گذاشتن بر تمام سیاست های توسعه‌طلبانه و بی‌ثبات‌کننده و رفتارهای جنایتکارانه این رژیم طی هفت دهه گذشته مطرح کرد.

هیات ایران در سازمان ملل همچنین اعلام کرد 

واقعیت این است که رژیم صهیونیستی با گستاخی تمام توانمندی تسلیحاتی متعارف و برنامه هسته ای صلح آمیز ایران را که تحت قوی ترین بازرسی های آژانس قرار دارد، چالشی برای ثبات منطقه جلوه دهد. هدف این ریاکاری انحراف توجهات از خطر واقعی برای صلح و امنیت ناشی از زرادخانه سلاح های هسته ای و فعالیتهای پنهانی و خارج از نظارت بین المللی است.

ایران عضو پیمان منع گسترش سلاح های هسته ای است که به خودداری از دستیابی به سلاح هسته ای تعهد دارد. در حالی که  بزرگ ترین معترض به برنامه هسته ای ایران، رژیم اشغالگر قدس است که در ان پی تی عضویت ندارد و مانع از هرگونه نظارت بین المللی یا رژیم نظارتی شده و هرگز به آنچه در اختیار دارد اعتراف نکرده است.

مجید تخت روانچی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل نیز در توییتی در باره سخنرانی نخست وزیر رژیم اسرائیل اظهار کرد: این رژیم در حالی که صدها کلاهک هسته‌ای دارد نمی‌تواند در مورد برنامه صلح آمیز ایران بحث کند. سکوت او در قبال فلسطین نشانگر عزم آنها برای سلب حقوق فلسطینی‌ها است.

به دنبال جنگ ۱۱ روزه ای که هیات ایران در سازمان ملل از آن سخن گفت، سازمان دیدبان حقوق بشر در ۷  اردیبهشت امسال در گزارشی اعلام کرد سیاست‌ها و عملکرد رژیم اشغالگر قدس در قبال فلسطینیان مصداق ارتکاب «جنایات آپارتاید» است. این نخستین بار بود که یک نهاد بزرگ حقوق بشری بین‌المللی رژیم اسرائیل را به صراحت مورد چنین اتهاماتی قرار می داد. عنوان این گزارش ۲۱۳ صفحه‌ای «آستانه (تحمل) نقض شده؛ مقام‌های اسرائیل و جنایات آپارتاید و آزار و ستمگری» بود که به دنبال درگیری‌های خشونت‌ بار رژیم صهیونیستی با فلسطینیان منتشر شد. این گزارش آمده بود که رژیم اسرائیل به شکلی سیستماتیک، منافع یهودیان را در اولویت قرار می‌دهد و مرتکب جنایات آپارتاید و آزار و اذیت فلسطینیان می‌شود.

رژیم اشغالگر قدس خصومت بی پایانی با جمهوری اسلامی دارد. این رژیم با کارزاری که علیه ایران به راه انداخته است سعی در مقصر جلوه دادن جمهوری اسلامی به عنوان عامل بی ثباتی در خاورمیانه دارد تا بتواند اذهان عمومی را ازاقدامات غیرقانونی خود دور نگه دارد.

رژیم صهیونیستی تنها رژیم غیرقانونی منطقه است که بیشترین اراضی دیگر کشورها ازبلندی های جولان سوریه تا خاک اردن در کرانه باختری را طی ۷۰ سال گذشته اشغال کرده است و تعداد زیادی قطعنامه های شورای امنیت را بابت اشغالگری سرزمین های فلسطینیان علیه خود در کارنامه دارد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.