وقوع تیراندازی در تگزاس آمریکا

خبرگزاری«اسپوتنیک» به نقل از منابع محلی گزارش داد که صبح چهارشنبه به وقت محلی چندین نفر در دبیرستان  در «منسفیلد» در تگزاس هدف  تیراندازی قرار گرفتند. گزارش‌ها از حضور ماموران پلیس در این مدرسه حکایت دارد.

پلیس اعلام کرده که ماموران این یگان در محل تیراندازی در دبیرستان تیمبرویو حاضر هستند و به محض انجام جستجو اطلاع رسانی لازم خواهد شد.  مسئولان این مدرسه نیز از تعطیل شدن این مکان آموزشی و تجمع دانش آموزان و محصلان  در داخل مدسه خبر دادند.

پلیس اعلام کرده که صحنه حادثه  اکنون امن است. پلیس همچنین  وجود چندین تلفات در جریان تیراندازی در دبیرستان تیمبرویو  را تایید کرده است.پلیس می‌گوید خانه‌ای در آرلینگتون وجود دارد  که گمان می رود عامل تیراندازی در آنجا مخفی شده است. منابع محلی نیز از جراحت سه تن در جریان این حادثه خبر دادند.

خشونت مسلحانه بخصوص تیراندازی‌های کور، چالش ادامه‌دار پیش روی دولتمردان آمریکا است. بسیاری از کارشناسان آزادی حمل سلاح را یکی از دلایل این بحران می‌دانند.

مقایسه آمارهای خشونت با سلاح میان آمریکا و کشورهای دیگر جهان ایالات متحده را کشوری کاملاً استثنایی نشان می‌دهد: در این کشور نرخ وقوع تیراندازی‌های خشونت‌بار از هر کشور دیگر در دنیا بیشتر است؛ با آنکه آمریکا حدود ۵ درصد از جمعیت دنیا را تشکیل می‌دهند نزدیک به ۳۱ درصد از کسانی که مرتکب کشتارهای جمعی با سلاح می‌شوند را در خود جای داده است.  

علاوه بر این، آمارهای مرکز تحقیقات کنگره آمریکا نشان می‌دهد آمریکایی‌ها صاحب حدود نیمی از (۴۸٪) از کل ۶۵۰ میلیون قبضه سلاح غیرنظامی موجود در سراسر دنیا هستند.

تیراندازی در مدرسه‌ای در تگزاس 3 مجروح برجای گذاشت

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.