چه عاملی بیت کوین را صعودی کرد؟

قیمت طلا در این روزها به نوعی تحت فشار است. برای ناکامی قیمت طلا در بازگشت به بالای مرز ۱۸۰۰ دلار ۴ دلیل عمده عنوان می‌شود. شاخص دلار در حال تقویت شدن است و دلار به یک پناهگاه امن تبدیل شده است. احتمالا فدرال رزرو برنامه تیپرینگ را پیش از پایان سال جاری عملی می‌کند.

بازدهی اوراق قرضه ده ساله خزانه‌داری رشد کرده است و این مسئله به فدرال رزرو کمک می‌کند که برنامه تیپرینگ را سر موعد عملی کند. دلیل چهارم نیز به عملکرد خوب بیت کوین مربوط می‌شود.
 
قیمت بیت کوین در روزهای اخیر بازدهی خوبی داشت و امیدها به آینده این ارز دیجیتال افزایش یافته است. به اعتقاد تحلیل‌گران این مسئله باعث شده است مقداری سرمایه از بازار طلا به بازار بیت کوین وارد شود و قیمت طلا تضعیف شود.

طلا

قیمت بیت کوین افزایش یافت

تغییرات قیمتی بیت کوین در 24 ساعت گذشته مثبت بود و قیمت این ارز دیجیتال در ساعت 11 و 53 دقیقه صبح به وقت ایران روی 57 هزار و 594 دلار قرار گرفت. بیشترین قیمت بیت کوین در 24 ساعت گذشته 57 هزار و 628 دلار بود و کمترین قیمت آن روی 55 هزار و 923 دلار قرار داشت. بیشترین و کمترین قیمت بیت کوین در 24 ساعت گذشته حدود 3 درصد اختلاف داشتند و سرمایه بازار بیت کوین به یک تریلیون و 83 میلیارد دلار رسیده بود. 

متن کامل این گزارش را با تیتر «یک نهنگ، بیت کوین را صعودی کرد /اتریوم عقب ماند»‌ در اقتصادنیوز بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.