دغدغه‌های  محیط زیستی اوباما

به گزارش دنیای اقتصاد به نقل از خبرگزاری مهر ، «باراک اوباما» رئیس‌جمهور پیشین آمریکا، دو کشور چین و روسیه را بدلیل عدم حضور در اجلاس بررسی تغییرات اقلیمی در شهر گلاسکو به باد انتقاد گرفت.

اوباما در این ارتباط گفت: ناامید کننده است که شاهد هستیم سران دو کشور بزرگ تولیدکننده گازهای گلخانه‌ای جهان، چین و روسیه، حتی از شرکت در اجلاس گلاسکو خودداری می‌کنند.

اوباما که در اجلاس گلاسکو سخنرانی می‌کرد، همچنین قانونگذاران حزب جمهور خواه را نیز هدف حملات لفظی خود قرار داد و گفت: فرقی نمی‌کند جمهوریخواه باشید یا دموکرات. ممکن است خانه شما در فلوریدا از طغیان آب دریاها پر شده باشد، محصولات شما در داکوتا از بین برود یا خانه کالیفرنیا شما بسوزد. طبیعت، فیزیک وعلم به وابستگی‌های حزبی اهمیتی نمی‌دهند.

بعد از اجلاس پاریس در سال ۲۰۱۵ و تعهدات برخی از کشورهای حاضر در این پیمان نامه به منظور کاهش سطح انتشار گازهای گلخانه‌ای، عدم موافقت ترامپ و دولت آمریکا به عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان این گازها، عملاً این پیمان نامه شکست خورد و آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد پس از گذشت ۶ سال، در نخستین روز از اجلاس گلاسکو با بیان اینکه جهان در مسیر فاجعه اقلیمی حرکت می‌کند هشدار داد که شکست اجلاس پیش رو گزینه نیست بلکه حکم مرگ بشر است.

نماینده چین در این کنفرانس درخواست محدودسازی میانگین افزایش دمای کره زمین به ۱.۵ درجه سانتی‌گراد را رد کرده و گفته است طبق توافق ۲۰۱۵ پاریس، تنها افزایش دو درجه‌ای دما باید مد نظر قرار گیرد. و مخالفت خود را به کاهش ۲ درجه‌ای نشان داد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.