رایزنی بلینکن با وزرای خارجه تروئیکای اروپایی درباره ایران

وزارت خارجه آمریکا از رایزنی تلفنی وزیر خارجه این کشور با همتایان خود در تروئیکای اروپایی، درباره ایران خبر داد.

بر اساس اعلام وزارت خارجه آمریکا، ضرورت بازگشت سریع ایران به توافق هسته‌ای و اهمیت همکاری برای بازدارندگی در برابر روسیه در موضوع اوکراین از جمله موضوعات مورد بحث در این گفت‌وگوی تلفنی بود.

بلینکن و وزرای خارجه سه کشور اروپایی در مورد اهمیت ادامه هماهنگی برای جلوگیری از هرگونه تجاوز بیشتر روسیه به اوکراین بحث نموده و حمایت بی‌دریغ خود از استقلال، حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین را تکرار کردند.

وزیر خارجه آمریکا و همتایان اروپایی‌اش همچنین نگرانی‌های مشترک خود را در مورد سرعت تحولات برنامه هسته‌ای ایران در حالی که زمان برای بازگشت تهران به برجام کوتاه است، مورد بحث و بررسی قرار دادند.

دور جدید مذاکرات هسته‌ای بین ایران و قدرت‌های جهانی از روز دوشنبه در شهر وین از سر گرفته شده است.

دور هفتم مذاکرات هسته‌ای که نخستین مذاکره در دولت جدید ایران به شمار می‌رود، 11 روز قبل در شرایطی پایان یافت که درخواست‌های جدید ایران به متن پیشنهادی اضافه شده است.

«نِد پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز چهارشنبه در یک کنفرانس خبری کوتاه گفت: در آخرین دور مذاکرات برخی پیشرفت‌ها حاصل شده ولی هنوز خیلی زود است که بگوییم آیا تهران با یک رویکرد سازنده‌تر به میز مذاکره بازگشته است یا نه. ما در حال ارزیابی و بررسی هستیم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.