رئیسی: احداث سیل‌بند از برنامه‌های مهم دولت است

آیت الله سید ابراهیم رئیسی در جمع مردم نهضت آباد اظهارکرد: حضور در جمع مردم این منطقه برای بنده توفیقی است.

وی افزود: این عنایت شامل حال ما شد که علی رغم عظیم بودن سیل تلفات جانی نداشتیم و این باعث شکر گزاری است.

رئیسی ادامه داد: باران نعمت است و اگر درست از آن بهره ‌داری شود کشاورزی پر رونق شده و اقتصادی خوبی برای روستا رقم می‌خورد.

وی با بیان اینکه به دنبال فعال شدن اقتصاد روستا هستیم گفت: باران یکی از عوامل کمک کننده در این راستا است که اگر همراه با با اقدامامت مقدماتی ماند احداث سیل‌بندها و سدها باشد و به کشاوزی و منازل مردم آسیب نرساند بسیار مفید خواهد بود.

رئیس جمهوری عنوان کرد: سیل‌بندهایی در برخی نقاط ایجاد و لایه‌روبی که به موقع انجام شده است بنابراین از خسارات زیاد جلوگیری شده است اما در برخی نقاط سیل بندها درست احداث نشدند و مشکلاتی برای کشاورزان و دامداران ایجاد شد.

وی با بیان اینکه مسئولان استان، مردم، جوانان، سازمان‌های امدادگر و سایر دستگاه‌ها در سیل اول تلاش کردند از آلام مردم بکاهند گفت: در سیل دوم طبیعتاً مشکلات بیشتر می‌شود اما مسئولین ارشد کشور یک سری اقدامات کلی انجام دادند که از همه کسانی تشکر می‌کنم.

رئیس جمهوری تأکید کرد: به دنبال جبران خسارت نسبت به خانواده‌هایی که برای اساس منزلشان مشکل ایجاد شده هستیم؛ در برخی منازل به دلیل سستی دیوارها مشکلاتی ایجاد شده و اگر بازسازی نشود امکان سکونت درآن‌ها وجود ندارد که شناسایی و بازسازی و نوسازی آن‌ها به سرعت انجام می‌شود.

رئیسی تصریح کرد: از مردم جنوب استان شناخت دارم، این مردم همواره با همه وجود درکنار انقلاب بودند.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره سردار سلیمانی به تشریح ویژگی‌های ایشان پرداخت و گفت: ایشان پای نظام بودند و شهید پروری ایشان همواره بر زبان جاری می‌گردد؛ امیدواریم آنچه نسبت به این منطقه انجام می‌دهیم مورد قبول خداوند واقع شود.

رئیس جمهوری با اشاره به سفر وزرا و معاون اول در سیل ۱۲ دی ماه اضافه کرد: وقتی در سفر بودم سیل دوم اتفاق افتاد اما پیگیر مشکلات مناطق سیل‌زده بودم که با پیگیری و همت مردم و مسئولین این مشکلات در حال حل شدن هستند.

وی با بیان اینکه به دنبال این هستیم که زندگی مردم این مناطق بهتر از گذشته شود تأکید کرد: این کارها برای کوتاه مدت است و برای بلند مدت احداث سیل‌بندها در اسرع وقت باید انجام شود که این مهم جزء برنامه‌های دولت است و با همت مردم و مسئولان انجام خواهد شد.

احداث سیل‌بند از برنامه‌های مهم دولت است

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.