مازندران در حالت آماده باش قرار گرفت

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران گفت: سامانه سرد بارشی وارد مازندران شده است و دستگاه های امدادی و خدمات رسان در آماده باش کامل به سر می‌برند.

علی‌اصغر احمدی با بیان اینکه بر اساس پیش‌یابی هواشناسی جبهه سرد بارشی وارد مازندران شده است، اظهار کرد: از بعدازظهر امروز شاهد بارش سنگین برف در ارتفاعات و کوهستانی و همچنین بارش باران در مناطق پائین دست استان مازندران خواهیم بود.

وی از بارش این سامانه تا اواخر روز جمعه در مناطق ساحلی جلگه‌ای و ارتفاعات استان خبر داد و افزود: هوای مازندران به ویژه در ارتفاعات و مناطق کوهستانی به شدت سرد خواهد شد و از هم‌استانی‌ها درخواست می‌شود تا از حرکت به سمت ییلاقات تا حد امکان خودداری نمایند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران با اشاره به اینکه هشدارهای لازم جهت تعطیلی فعالیت صید پرده‌های صیادی و هرگونه فعالیت دریایی در سواحل دریای خزر داده شده است، گفت: دریا هم اکنون مواج است و ارتفاع موج نیز بالا است و به همین جهت فعالیت مشاغل دریایی خطرآفرین می‌باشد.

احمدی با بیان اینکه احتمال آبگرفتگی معابر و خیابان‌ها نیز به شهرداران شهرهای پائین دست مازندران یادآورشد، تصریح کرد: جاده‌های ارتفاعات و مناطق کوهستانی مازندران نیز برفی و یخبندان خواهد بود و احتمال سقوط بهمن، رانش کوه و ریزش سنگ نیز پیش‌بینی‌ می‌شود و مسافران و رانندگان نیز از سفر غیر ضرور به مازندران پرهیز کنند.

 از شهروندان خواست تا در مصرف گاز نیز صرفه جویی کنند تا شاهد افت فشار گاز نباشیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران با بیان اینکه همه دستگاه های امدادی و خدمات رسان مازندران در آماده باش کامل به سر می‌برند، خاطرنشان کرد: عوامل راهداری و هلال احمر به همراه تجهیزات و امکانات در جاده‌های استان مستقر هستند و به بخشداران و دهیاران نیز هشدارهای لازم داده شده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.