ایران خودرویی ها امروز در بازار شکل عجیبی به خود گرفتند. در حالی که انتظار می رفت تا با تدوام کاهشی شدن نرخ دلار و شروع مذکرات احیای برجام شاهد کاهشی شدن قیمت خودرو در بازار باشیم ، اما کمبود و یا به عبارتی نبود برخی خودروهای مدل ۱۴۰۰ موجب شد تا بازار روند غیرقابل انتظار به خود گیرد. بطوریکه «پژو ۲۰۶ تیپ ۵»مدل ۹۹ امروز با افت ۱۰ میلیون تومانی در بازار ۳۲۷ میلیون قیمت گذاری شد و «پژو ۲۰۶ صندوقدار» نیز با افت ۱۱ میلیونی در بازار ۳۲۵ میلیون تومانی شد.   

به گفته فعالان بازار خودرو رشد قیمت در خانوده پژو ۲۰۶ به دلیل کمبود و یا به نوعی نبود مدل ۱۴۰۰ این خودروها در بازار رخ داده و از سوی دیگر تغییر ذائقه خریداران به خرید مدل های ۲۰۷ نیز موجب شده تا شاهد این تغییر قیمت در بازار باشیم.

قیمت های جدید محصولات ایران خودرو

از جمله محصولات پرتیراژ ایران خودرو می توان به «پژو ۲۰۶ تیپ ۲»، «پژو ۲۰۶ تیپ ۵»، «پژو ۲۰۶ صندوقدار»، «سمند LX با موتورEF۷» و «سمند سورن پلاس»، «رانا پلاس»، «دنا معمولی»، «دنا پلاس توربو اتوماتیک» اشاره کرد.

 
 

رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که امروز «پژو ۲۰۶ تیپ ۲» در بازار برخلاف تیپ ۵ و مدل صندوق دار این خانواده با افت ۲ میلیون تومانی قیمت در بازار عرضه شد و قیمت آن به ۲۶۷ میلیون تومان رسید.

از سوی دیگر براساس رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که امروز «دنا معمولی» بدون تغییر در بازار  ۳۵۳ میلیونی شد، اما «دنا پلاس توربو اتوماتیک» امروز افتی ۲ میلیون تومانی داشت و در بازار ۴۹۳ میلیون تومان قیمت خورد.

 
 

با توجه به رصد بازار «رانا پلاس» هم امروز بدون تغییر در بازار ۳۱۰ میلیون تومان قیمت خورد. از سوی دیگر در میان خانواده سمند نیز امروز «سمند LX با موتورEF۷» در بازار بدون تغییر در بازار  ۲۸۴ میلیون تومانی شد، قیمت «سمند سورن پلاس» نیز امروز با افت ۱ میلیون تومانی در بازار به ۳۱۴ میلیون تومان  رسید.

ایران+18

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.