بایدن برای احیای برجام چه سیاستی دارد؟

اکوایران تحلیل سی‌ان‌ان درباره احتمالات درباره عدم توافق ایران و قدرت‌های جهانی تا پایان فوریه را ترجمه کرده است. مذاکرات احیای برجام در شهر وین در شرایطی از اواسط هفته جاری آغاز شده که به اذعات عموم طرف های حاضردر مذاکرات، گفتگوها وارد مرحله نهایی شده است. کیلی اتوود، خبرنگار سی ان ان، با انتشار یادداشتی با عنوان «دولت بایدن معتقد است تنها تا پایان ماه فرصت دارد تا توافق هسته ای ایران را نجات دهد» با بررسی آخرین تحولات جاری در زمینه مذاکرات ادعا کرده دولت ایالات متحده احیای برجام را تنها سه هفته دیگر انجام پذیر می داند.

به گفته سه مقام دولتی آمریکایی، دولت بایدن بر این باور است که تا پایان فوریه فرصت دارد تا توافق هسته ای ایران را نجات دهد، در غیر این صورت آمریکا باید مسیر خود را تغییر دهد و تلاش های دیگری را برای مواجهه با توسعه برنامه هسته ای تهران آغاز کند.

یک مقام ارشد دولت ایالات متحده با اشاره به مذاکرات سطح بالا که در وین از سر گرفته شده به سی ان ان گفته: «این دور از مذاکرات، مرحله بسیار حساسی است و ما واقعاً در راند نهایی قرار داریم». یک مقام دولتی دیگر هم در  گفتگو با سی ان ان اظهار داشته هیچ چیز در مورد مسئله ایران به طور کامل روشن نیست، تنها مسئله روشن اینست که  ما به یک لحظه تعیین کننده رسیده ایم.

مشروح این گزارش را در اقتصادنیوز با تیتر «سیاست‌های برجامی بایدن از 20 روز دیگر تغییر می‌کند؟» بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.