ارزش معاملات خرد افزایش یافت

رشد شاخص بورس با اهرم پالایشی ها

کدخبر: ۴۷۸۰۵۹
اقتصادنیوز: در روز سه‌شنبه قیمت سهام اغلب نمادهای پالایشی رشد قیمت داشتند و گروه‌‌ «فراورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای» سبزترین گروه‌‌‌ بازار بود.
رشد شاخص بورس با اهرم پالایشی ها

به گزارش اقتصادنیوز، در معاملات روز سه‌شنبه، سوم اسفند 1400، شاخص کل بورس تهران با افزایش 3 هزار و 211 واحدی نسبت به روز دوشنبه به رقم یک میلیون و 284 هزار و 801 واحد رسید. 

شاخص هم وزن بورس نیز با رشد 782واحدی در سطح 328 هزار و 663 واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) 15 واحد بالا آمد و در سطح 17 هزار و 528 واحد قرار گرفت. 

در پایان معاملات ‌روز سه‌شنبه، 251 نماد رشد قیمت داشتند که 171 نماد بورسی و 80 نماد فرابورسی بودند. همچنین 205 نماد کاهش قیمت داشتند که 150 نماد بورسی و 55 نماد فرابورسی بودند. به عبارت دیگر، 51 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 41 درصد بازار افت قیمت داشتند. 

نمادهای مؤثر بر شاخص‌ها

در روز سه‌شنبه قیمت سهام اغلب نمادهای پالایشی رشد قیمت داشتند و گروه‌‌ «فراورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای» سبزترین گروه‌‌‌ بازار بود. 

امروز نمادهای «فارس»، «شبندر» و «شپنا» بیشترین تأثیر را در رشد شاخص کل داشتند و «جم»، «پارسان» و «وبملت» بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص کل داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای «شاوان»، «مارون» و «اتکای» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «فرابورس»، «تجلی» و «شرانل» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص داشتند.  

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس خودرو صدرنشین است و وبملت و خساپا در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز نمادهای فزر، تجلی و فرابورس پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

افزایش ارزش معاملات خرد

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 11 هزار و 51 میلیارد تومان کاهش یافت. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 6 هزار و 588 میلیارد تومان بود که 60 درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد.

ارزش معاملات خرد سهام نیز رشد کرد و با افزایش 3 درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم 3 هزار و 538 میلیارد تومان رسید که 32 درصد از کل معاملات بازار ثانویه را تشکیل می‌دهد. 

بورس

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید