جانسون از کمک ۴۰ میلیون پوندی انگلیس به اوکراین خبر داد

به گزارش گاردین، بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس با تاکید براینکه لندن حامی کی‌یف است از ارسال کمک بشردوستانه ۴۰ میلیون پوندی مازاد بر کمک‌های در نظر گرفته شده سال جاری به اوکراین خبر داد.

این بودجه به آژانس‌های کمک‌رسانی کمک می‌کند تا دسترسی به تجهیزات پزشکی مانند دارو، سرنگ‌، پانسمان و بسته‌های مراقبت از زخم و سایر نیازهای اولیه را فراهم کنند.

جانسون نخست وزیر انگلیس در دیدار با جامعه اوکراینی در لندن گفت: در این روزها جهان شاهد نمایش‌های هیبت انگیز از شجاعت و قهرمانی از سوی مردم اوکراین در پاسخ به کسانی بوده است که به دنبال محو آزادی آنها با زور هستند.

جانسون در ادامه افزود: انگلیس در زمان مورد نیاز به اوکراین پشت نخواهد کرد و ما تمام حمایت اقتصادی و نظامی خود را برای کمک به اوکراینی‌هایی که برای محافظت از کشورشان همه چیز را به خطر می‌اندازند، ارائه می‌کنیم.

در همین رابطه دولت انگلیس متعهد شده است در سال جاری ۱۴۰ میلیون پوند به اوکراین (جدای از ۴۰ میلیون پوند کمک بشر دوستانه) کمک و ۵۰۰ میلیون دلار وام را نیز تضمین کند.

انگلیس به همراه چندین کشور اروپایی دیگر همچنین متعهد شده است که به تامین تسلیحات برای ارتش اوکراین در هنگام نبرد با نیروهای متجاوز روسیه ادامه دهد.

جانسون علاوه براین اعلام کرد، هر شهروند اوکراینی ساکن انگلیس می‌تواند اعضای خانواده خود را بلافاصله از اوکراین به انگلیس منتقل کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.