گفت‌وگوی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا با کمیته نظامی ناتو

ژنرال مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا امروز سه‌شنبه در نشستی مجازی با کمیته نظامی روسای دفاعی ناتو به رایزنی پرداخت.

ستاد مشترک ارتش آمریکا در پیامی توییتری اعلام کرد که مارک میلی، رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا در جلسه مجازی کمیته نظامی ناتو با مقام‌های ارشد ناتو در مورد حمله روسیه به اوکراین گفت‌وگو کرد.

در بیانیه جلسه مجازی ناتو آمده است که این مقام‌ها همچنین درباره «حمله روسیه به اوکراین که باعث تضعیف امنیت جهانی شده است» گفت‌وگو کردند.

براساس این بیانیه، ایالات متحده «در کنار متحدان و شرکایش برای حمایت از اوکراین و جلوگیری از تجاوز به ناتو متحد می‌ایستد. تعهد ایالات متحده به دفاع از قلمرو ناتو مستحکم است و ایالات متحده به تقویت آرایش نظامی ما برای دفاع بهتر از متحدان ناتو ادامه خواهد داد.»

به ‌گفته یک مقام ارشد نظامی آمریکا، وزیر دفاع ایالات متحده جمعه گذشته دستور استقرار هفت هزار نیروی نظامی آمریکا به اروپا را صادر کرده بود.

این در حالی است که یک مقام ناتو روز دوشنبه نیز عنوان کرد در بحبوحه حمله روسیه به اوکراین، حمله سایبری جدی به هر یک از کشورهای عضو ناتو می‌تواند به اجرای بند پنجم پیمان ناتو و «دفاع دسته جمعی» منجر شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.