درخواست انگلیس از متحدان برای خارج کردن همه بانک‌های روسی از سوئیفت

وال‌استریت ژورنال به نقل از منابع آگاه گزارش داد جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا به زودی فرمان ممنوعیت ورود کشتی‌های روسی به بنادر آمریکا را صادر خواهد کرد.

هشدار کمیسیون اروپا درباره عواقب جنگ و تحریم‌ها برای اقتصاد این اتحادیه

"والدیس دامبروسکیس"، معاون اقتصادی رئیس کمیسیون اروپا نسبت به عواقب جنگ و تحریم ها برای اقتصاد اتحادیه هشدار داد.

این مقام اروپایی گفت: رشد اقتصاد آسیب خواهد دید و ما تاثیرات این شرایط بر قیمت انرژی و زنجیره تامین را خواهیم دید. قیمت ها احتمالا برای مدت طولانی تری از حد انتظار بالا باقی می مانند.

وی تاکید کرد که کمیسیون اروپایی هفته آینده یادداشتی با اقدامات احتمالی علیه قیمت های بالای انرژی ارائه خواهد کرد.

صنعت خودروسازی آلمان نگران عواقب تحریم‌ها علیه روسیه

صنعت خودروسازی آلمان احتمالا به شدت از پیامدهای جنگ اوکراین آسیب خواهد دید. انجمن صنعت خودرو در آلمان اعلام کرد که  ترسیم چشم انداز قابل اعتماد دشوار است، اما یک چیز مسلم است و آن این است که اختلالات بیشتری در تولید خودرو در آلمان وجود خواهد داشت." دلیل آن کمبود قطعات مهم و مواد اولیه ذکر شده است.

اروپا: باید مانع دور زدن تحریم‌‌‌های روسیه از طریق ارزهای دیجیتال شویم

وزرای دارایی اتحادیه اروپا می خواهند از استفاده روسیه از ارزهای دیجیتال برای دور زدن تحریم های مالی اعمال شده  به دلیل حمله به اوکراین جلوگیری کنند. "برونو لومر"، وزیر دارایی فرانسه پس از نشست ویدیویی با همتایان اروپایی خود، گفت که اقدامات مربوطه مورد بررسی قرار خواهند گرفت. وی افزود: ما مصمم هستیم که اجازه ندهیم ارزهای دیجیتال اثربخشی تحریم ها را محدود کنند. 

معاون رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا هم در کنفرانس مطبوعاتی با لومر گفت که افزایش حجم تراکنش ها در ارزهای دیجیتال مشاهده شده است. به گفته وی این می تواند نشان دهنده تلاش برای دور زدن اقدامات تنبیهی اعمال شده بر بخش مالی روسیه باشد.

وزیر دارایی آلمان: اگر روسیه کوتاه نیاید فشارها افزایش می یابد

"کریستین لیندنر"، وزیر دارایی آلمان اعلام کرده که می خواهد فشارها بر روسیه به دلیل جنگ اوکراین را افزایش دهد. وی بعد از نشست مجازی وزرای دارایی اتحادیه اروپا تاکید کرد که اگر مسکو تسایم نشود این اتفاق خواهد افتاد. 

وی مدعی شد که تحریم ها علیه روسیه تاثیر خود را گذاشته و روبل به شدت سقوط کرده است. این مقام آلمانی تاکید کرد که پوتین باید بداند در مسیر اشتباهی قرار دارد. 

لیندنر همچنین اعتراف کرد که این تحریم ها بر اقتصاد اروپا هم تاثیر گذاشته و در قیمت انرژی و زنجیره تامین قابل مشاهده است. وی افزود: احتمالا باید برای مدت طولانی تر این درگیری ها آماده شویم و تحریم های هدفمند بیشترین تاثیر را خواهند داشت.

استونی: دومین محموله از موشک‌های جاولین را به اوکراین تحویل دادیم

وزارت دفاع استونی اعلام کرد این کشور دومین محموله از موشک‌های ضدتانک جاولین را به  اوکراین تحویل داده است. این وزارتخانه جزئیات بیشتری در خصوص محموله مذکور منتشر نکرده است.

درخواست انگلیس از متحدان برای خارج کردن همه بانک‌های روسی از سوئیفت

دولت انگلیس همچنان بر متحدان خود برای خارج کردن همه بانک های روسی از سیستم بین المللی سوئیفت فشار وارد می کند. 

یک مقام دولتی روز چهارشنبه در لندن گفت: «ما موضع کاملاً روشنی داریم مبنی بر اینکه ممنوعیت سوئیفت باید همه بانک‌های روسیه را تحت تأثیر قرار دهد». به گفته وی اتحادیه اروپا هنوز در مورد این تصمیم تردید دارد، اما تجربه چند روز گذشته نشان داده است که باد می تواند به سرعت در این موارد تغییر کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.