گرفتاری بایدن بین تحریم نفت روسیه و افزایش تورم در آمریکا

همزمان با ادامه عملیات نظامی روسیه در خاک اوکراین، دولتهای غربی در تدارک اعمال تحریم علیه صنایع نفت و گاز روسیه هستند.

جنگ روسیه با اوکراین در حالی وارد دوازدهمین روز خود شده است  که آمریکا و ناتو درخواست دولت کی‌یف برای برقراری پرواز ممنوع در آسمان اوکراین را رد کرده‌اند اما در حال بحث و رایزنی در زمینه ارسال جنگنده به اوکراین هستند.

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین گفته، یا پرواز ممنوع برقرار کنید یا به ما جنگنده بدهید. از سوی دیگر ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در گفت‌وگوی تلفنی خود با رهبران جهان از جمله رئیس جمهور فرانسه تاکید کرده است که مسکو به اهدافش در اوکراین خواهد رسید با جنگ یا از طریق سیاسی. وی از اوکراین خواسته برای پایان دادن به جنگ شروط روسیه را بپذیرد.

در گزارش زیر تحولات مربوط به اوکراین را دنبال کنید؛

۰۰:۱۶ رایزنی مقامات دیپلماتیک آمریکا و ونزوئلا درباره صادرات نفت

درحالیکه روزنامه نیویورک تایمز روز یک شنبه از سفر یک هیات عالیرتبه آمریکا به ونزوئلا برای رایزنی با مقامات این کشور در زمینه تحولات جهانی و روسیه خبر داده بود، روزنامه وال استریت ژورنال شامگاه یک شنبه گزارش داد که هیاتهای دیپلماتیک آمریکا و ونزوئلا در زمینه صادرات نفت ونزوئلا و لغو ممنوعیت پالایشگاههای آمریکایی برای واردات نفت از این کشور خبر داده است.

پیش از این برخی منابع آمریکایی از ارزیابی کاخ سفید برای تحریم صادرات نفت و گاز روسیه خبر داده بودند. 

۰۰:۲۷ ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین در تازه ترین اظهارات خود گفته، ما ملتی هستیم که شکست نمیخوریم، شکسته نمیشویم و نمیبخشیم. ما میدانیم که چه کسانی برای این جنگ آماده هستند و چگونه به آن پاسخ خواهند داد. 

وی در ادامه اظهارات خود گفت: غیرنظامیان باید بتوانند از مناطقی گه در آن درگیری است خارج شوند. وی مجددا از کشورهای غربی انتقاد و تاکید کرد،ما درباره کمکهای بشردوستانه زیاد شنیدیم اما چیزی ندیدیم.

۰۰:۵۱ وزارت کشور اوکراین اعلام کرد که ۲۴ نفر که به مظنون به عملیات خرابکاری بودند را شناسایی و دستگیر کرده است.

این وزارتخانه همچنین از ویران شدن ۴ ساختمان در شهر کراماتورسک و کشته شدن چندین نفر در جریان حمله هوایی ارتش روسیه خبر داده است. 

۱:۰۹ روزنامه وال استریت ژورنال گزارش داده است که جوبایدن رئیس جمهور آمریکا بین دو درخواست متناقض تحریم واردات نفت از روسیه از یک سو و افزایش تورم در ایالات متحده گیر کرده است چرا که تحریم نفت روسیه فشار تورمی افزایش خواهد داد و موجب افزایش نارضایتی متحدان این کشور که به نفت روسیه وابسته هستند خواهد شد. 

۱:۱۲ ادعای وزارت دفاع اوکراین: در یک ضد حمله به نیروهای روسی در ماریوپول، سه تانک ارتش روسیه را منهدم کردیم و ۳۰ سرباز روسی را کشتیم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.