کمک مالی بانک جهانی به اوکراین

بانک جهانی در بیانیه مذکور می افزاید که این بسته شامل یک مکمل وام ۳۵۰ میلیون دلاری به وام قبلی این بانک است که حدود ۱۳۹ میلیون دلار از طریق تضمین های هلند و سوئد افزایش یافته است.

همچنین این بسته شامل ۱۳۴ میلیون دلار کمک مالی از انگلیس، دانمارک، لتونی، لیتوانی و ایسلند به عنوان بخشی از یک صندوق امانی است که به دریافت کمک های مالی به نمایندگی از اوکراین ادامه خواهد داد. ژاپن نیز به طور موازی در حال تأمین ۱۰۰ میلیون دلار است.

سخنگوی بانک جهانی گفت که انتظار می رود این وجوه در چند روز آینده به دولت اوکراین منتقل شود.

«دیوید مالپاس» رئیس بانک جهانی در بیانیه ای در این باره اعلام کرد: گروه بانک جهانی برای حمایت از اوکراین و مردم آن در مواجهه با خشونت و اختلال شدید ناشی از تهاجم روسیه سریعا اقدام می کند.

وی ادامه داد: گروه بانک جهانی در کنار مردم اوکراین و منطقه می ایستد. این اولین قدم از بسیاری از اقداماتی است که ما برای کمک به مقابله با تأثیرات انسانی و اقتصادی گسترده این بحران انجام می دهیم.

بانک جهانی همچنین اعلام کرد که به کار بر روی بسته حمایتی ۳ میلیارد دلاری دیگر برای اوکراین در ماه‌های آینده و حمایت بیشتر از کشورهای همسایه که پناهجویان اوکراینی را می‌پذیرند، ادامه می‌دهد.

گفتنی است، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه حدود دو هفته پیش دستور آغاز عملیات نظامی ویژه در اوکراین را صادر کرد. این اتفاق پس از آن رخ داد که آمریکا و کشورهای غربی حاضر به ارائه تضمین‌های امنیتی به مسکو نشدند

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.