خبر معاون وزیر بهداشت از تولید سالیانه ۶۰۰ میلیون دوز واکسن در ایران

معاون وزیر بهداشت گفت: بکارگیری کادر متخصص، پرستاران و متخصصان در بیمارستان‌های سطح کشور با اولویت بومی گزینی انجام می‌شود.

دکتر«بهرام دارایی» در آیین معارفه رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام اظهار کرد: کار بزرگی که در دولت سیزدهم انجام شد این بود که مردم از یک حالت خیلی نگران کننده نجات یافتند و واکسیناسیون گسترده‌ای انجام شد. این مهم به راحتی انجام نشد و کشور با مشکل‌های متعددی در این راستا مواجهه بود.

معاون وزیر بهداشت افزود: کشور به واسطه وجود ۲۱ شرکت دانش بنیان ظرفیت تولید ماهانه ۵٠ میلیون و سالانه ۶٠٠ میلیون دوز واکسن کرونا را دارد.

وی تاکید کرد: شرکت فایزر در دسامبر به دولت امریکا تعهد ۳٠٠ میلیون واکسن کرونا را داد اما فقط به ده درصد قول خود عمل کرد. البته در حال حاضر پرونده حقوقی از طرف اروپا بر علیه شرکت استرازنکا تولیدکننده واکسن کرونا وجود دارد.

دارایی با بیان اینکه ایلام طی سال‌های اخیر به واسطه اربعین حسینی از بن بست خارج شده و مسیر توسعه استان هموارتر گردیده، تصریح کرد: وزارت بهداشت تلاش می‌کند زیر ساخت‌های درمانی مناطق محروم از جمله ایلام را تقویت شود تا مردم برای ادامه درمان مجبور به مسافرت به استان‌های دیگر نباشند.همچنین وزارت سعی دارد از امکانات موجود در استان‌ها استفاده و نیروهای متخصص را جهت ارائه خدمات به مردم تربیت کنند.

معاون وزیر بهداشت در خصوص نحوه توزیع امکانات در استان‌ها نیز گفت: در این راستا به استان‌های کم برخوردار توجه ویژه شده و ایلام از این امر مستثنی نیست.

دارایی با اشاره به اینکه تقدیر از کادر درمان بارها و بارها توسط رهبر انقلاب مورد تاکید بوده اما متاسفانه این مهم آنچنان که باید و شاید مورد توجه قرار نگرفته است، افزود: بکارگیری کادر متخصص، پرستاران و متخصصان در بیمارستان‌های سطح کشور با اولویت بومی گزینی انجام می‌شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.