جانسون دست خالی از عربستان برگشت!

«بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس در گفتگو با «محمد بن سلمان»، ولیعهد عربستان سعودی در صدد بود او را به تولید میلیون‌ها بشکه نفت بیشتر ترغیب کند که ناکام ماند.

نشریه دیلی میرور نوشت: حمله روسیه به اوکراین موجب بدبختی مردم انگلیس شده است، بهای هر لیتر بنزین به بیش از ۱۶۵ پنس رسیده و مردم که پیش از این نیز برای تامین هزینه‌های زندگی با دشواری روبرو بودند، اکنون بیشتر زیر فشار قرار دارند و بهای سوخت در پمپ بنزین‌ها روزانه بالا می‌رود.

به نوشته رسانه‌های انگلیس، بوریس جانسون در ریاض گفت: توافق‌های خوبی انجام شد تا بهای نفت ثبات یابد، با تورم مبارزه شود، به مصرف کنندگان کمک شود و خریداران در پمپ‌های بنزین یاری شوند، اما زمانی که از او پرسیده شد آیا رهبر عربستان، درباره افزایش تولید نفت قولی داد یا خیر پاسخ داد این را از دولت عربستان بپرسید. جیمز کلورلی معاون وزیر خارجه انگلیس نیز گفت"خیلی امیدوار" است که تولید نفت افزایش یابد.

دیلی میرور نوشت: سفر بوریس جانسون به امارات و عربستان، با انتقاد شدید سازمان‌های هوادار حقوق بشر و سیاستمداران مخالف دولت روبروست. از زمان قتل جمال خاشقچی در کنسولگری عربستان در ترکیه، جانسون از معدود مقامات غربی است که به عربستان سفر می‌کند.

کایر استارمر، رهبر حزب کارگر انگلیس گفته بود: نخست وزیر انگلیس بشکه خالی در دست، برای دریافت نفت از درگاه یک دیکتاتور به پیشگاه دیکتاتوری دیگر می‌رود.

در دو روز گذشته نیز شماری از فعالان حقوق بشر و مسلمانان مقیم انگلیس با تجمع مقابل سفارت عربستان در لندن خشم و انزجار خود را از اقدامات رژیم عربستان در سرکوب شیعیان در این کشور و همچنین کشتار مردم یمن و بحرین و استاندارد دوگانه غرب درباره حقوق بشر ابراز کردند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.