کشته شدن یک فرمانده روسی در خرسون / آمار فرماندهان روسی کشته شده در جنگ اوکراین چقدر است؟

سی ان ان نوشت: ارتش اوکراین افزود: رزانتسف فرمانده ارتش تسلیحات ترکیبی ۴۹ روسیه بود. 

گفته می‌شود که از آغاز جنگ در اوکراین،  حدود ۶ فرمانده روسیه و همچنین یک معاون فرمانده ناوگان دریای سیاه ارتش این کشور در درگیری‌ها کشته شده‌اند اما وزارت دفاع روسیه این ادعاها را تایید نکرده است. 

ستاد کل ارتش اوکراین هفته گذشته نیز ادعا کرده بود که یک فرمانده ارشد ارتش روسیه در حمله نیروهای اوکراینی به یک پایگاه هوایی در جنوب اوکراین کشته شده است. 

در میان درگیری شدید در شهرهای میکولایف و خرسون، نیروهای اوکراینی روز چهارشنبه به فرودگاه چورنوبایوکا در شمال خرسون حمله کردند. 

به گفته مقامات اوکراینی، این پایگاه هوایی به کنترل نیروهای روسی درآمده بود و به عنوان پایگاه فرماندهی ارتش ترکیبی هشتم روسیه فعالیت می‌کرد.

مقام‌های غربی ۲۰ اسفند نیز ادعا کردند که آندری کولشنیکوف یک فرمانده ارتش روسیه در اوکراین کشته شده است. 

به گفته تارنمای وزارت دفاع روسیه، کولشنیکوف فرمانده منطقه نظامی شرق روسیه بود. 

یک مقام دفاعی غربی که نام وی منتشر نشده است، گفت که در طول درگیری‌های اوکراین، ۳ فرمانده ارتش روسیه کشته شده‌اند. 

وی همچنین تخمین زد که روسیه حدود ۲۰ فرمانده ارتش خود را در اوکراین مستقر کرده است.

وزارت دفاع روسیه روز جمعه اعلام کرد که از زمان آغاز عملیات ویژه نظامی این کشور در اوکراین یک هزار و ۳۵۱ نیروی نظامی این کشور کشته شده‌اند. 

وزارت دفاع روسیه افزود: اهداف اصلی در مرحله نخست عملیات نظامی در اوکراین محقق شده و شهرهای کی‌یف، خارکیف و چرنیف، سومی، نیکلاییف تحت محاصره نیروهای روسیه هستند. 

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه دوشنبه ۲۱ فوریه (۲ اسفندماه) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو اعلام کرد که کشورش استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانتسک را به رسمیت شناخته و در کاخ کرملین قراردادهای همکاری و دوستی را با سران این جمهوری‌ها امضا کرد. 

پوتین بامداد پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ماه) نیز در یک سخنرانی در تلویزیون ملی روسیه، از اقدام نظامی در دونباس خبر داد و از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند. 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.