درخواست مهم رییس جمهور اوکراین از کشورهای تولیدکننده انرژی

ولادیمیر زلنسکی که به صورت برخط و خطاب به حضار در نشست دوحه ۲۰۲۲ سخنرانی می‌کرد افزود که کشورهایی مانند قطر می‌توانند برای تثبیت وضعیت اروپا بیشتر تلاش کنند.

وی ادامه داد: آنها (کشورهای تولیدکننده انرژی) می‌توانند سهم بیشتری در اجرای عدالت داشته باشند. آینده اروپا در دست شماست از شما می‌خواهیم تولید انرژی را افزایش دهید تا همه در روسیه بفهمند که هیچ کس نمی‌تواند از انرژی به عنوان ابزاری برای باج‌گیری از دیگران استفاده کنند.  

رئیس‌جمهوری اوکراین همچنین گفت هیچ کشوری از بابت نوسانات ناشی از اختلال در تولید مواد غذایی در پی درگیری روسیه و اوکراین مصون نخواهد بود. 

وی افزود: جهان هنوز از پیامدهای همه گیری کرونا و از افزایش قیمت مواد غذایی رهایی نیافته است و هیچ کس در برابر ضربه های جدید بیمه نیست و همچنین نمی توان مطمئن بود که امنیت فیزیکی در مورد غذا وجود خواهد داشت. 

زلسنکی همچنین سربازان روسیه را به مین‌گذاری اراضی و از بین بردن تجهیزات کشاورزی متهم کرد.  

بیستمین دوره نشست دوحه که امروز و فردا (۲۶ و ۲۷ مارس/ ۶ و ۷ فروردین) برگزار می‌شود رویداد جهانی با حضور سیاستمداران دنیا با هدف بررسی مهم‌ترین چالش‌های جهان، تقویت گفت‌وگو، تبادل افکار، سیاست‌گذاری و ارائه راهکارهای قابل اجراست.

جنگ در اوکراین اکنون وارد دومین ماه شده و در حالی که رئیس‌جمهور اوکراین از کشته شدن ۱۶ هزار نیروی روسیه در جنگ خبر می‌دهد، وزارت دفاع روسیه تنها کشته شدن ۱۳۵۱ نفر را تاکنون تایید کرده است. همچنین بر اساس آمار سازمان ملل متحد بیش از ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از مردم اوکراین آواره شده و بیش از یکهزار و ۸۰ نفر از غیرنظامیان در این جنگ جان باخته‌اند.

زلنسکی از تولیدکنندگان انرژی خواست تولیدات خود را افزایش دهند

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.