ادعای رژیم‌صهیونیستی درباره برنامه روسیه در اوکراین

وی در این پیام نوشت: «تصاویر و شواهد از اوکراین وحشتناک است. نیروهای روس علیه مردم غیرنظامی بی دفاع جنایت جنگی مرتکب شده‌اند. من قویا این جنایات جنگی را محکوم می‌کنم».

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در این پیام توییتری به جنایت‌هایی که نظامیان این رژیم طی چند دهه علیه مردم فلسطین مرتکب شده‌اند اشاره‌ای نکرد.

روز گذشته نیز  «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا خواستار محاکمه «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه به عنوان جنایتکار جنگی شد و گفت پس از گزارش شدن ارتکاب جنایت در اوکراین توسط ارتش روسیه، تحریم‌های بیشتری را علیه مسکو اعمال خواهیم کرد.

کشورهای غربی مدعی هستند که نظامیان روسیه در شهر بوچا در شمال کی‌یف مرتکب جنایت شده‌اند این در حالی است که مسکو شدیدا این ادعاها را رد می‌کند.

وزارت دفاع روسیه روز شنبه هفته جاری اعلام کرد که نیروهای مسلح روسیه در تاریخ ۳۰ مارس، به طور کامل روستای بوچا در منطقه‌ کی‌یف را ترک کرده‌اند و «شواهد جنایات» در این روستا روز چهارم پس از خروج و زمانی ارائه شده است که کارکنان سرویس امنیتی اوکراین وارد شهر شدند.

وزارت دفاع روسیه همچنین اعلام کرد که در تاریخ ۳۱ مارس، «آناتولی فدروک» شهردار شهر بوچا در یک پیام ویدئویی تأیید کرد که هیچ سرباز روس در بوچا حضور ندارد و هیچ اشاره‌ای نیز به تیراندازی به شهروندان محلی با دستان بسته نیز نکرده بوده است.

کی‌یف و رسانه‌های اوکراینی فیلم‌های ویدئویی منتشر کرده‌اند که گفته می‌شود در شهر بوچا در شمال اوکراین گرفته شده و اجساد غیرنظامیان کشته شده را نشان می‌دهد.

ادعای رژیم‌صهیونیستی: روسیه در اوکراین مرتکب جنایت جنگی شده است

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.