خبر پنتاگون از ورود اولین محموله کمک جدید نظامی آمریکا ظرف ۲۴ ساعت وارد به اوکراین

یک مقام وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد که اولین پرواز حامل بسته ۸۰۰ میلیون دلاری جدید نظامی آمریکا به اوکراین، ظرف ۲۴ ساعت آینده وارد منطقه می شود.

این مقام آمریکایی که خواست نامش بیان نشود، روز جمعه به وقت محلی به خبرنگاران گفت که نیروهای اوکراینی در مرز این کشور کمک های نظامی آمریکا را دریافت خواهند کرد.

این مقام آمریکایی به جزییات این بسته نظامی آمریکا اشاره ای نکرد اما طبق گفته های پیشین مقامات آمریکایی، توپ های هوتزر، مهمات مربوطه و رادارها در اولین محموله کمک های جدید نظامی آمریکا به اوکراین خواهند بود.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا روز چهارشنبه گذشته کمک جدید نظامی این کشور به اوکراین را اعلام کرد. این کمک های نظامی شامل ۱۱ فروند بالگرد می ۱۷ که پیش از این برای افغانستان درنظر گرفته شده بودند، ۱۸ توپ هوتزر ۱۵۵ میلیمتر و ۳۰۰ فروند پهپادهای انفجاری می شوند.

ارسال محموله های نظامی آمریکا به اوکراین در حالی است که روزنامه واشنگتن پست روز جمعه نوشت که روسیه درباره پیامدهای خطرناک و غیرقابل پیش بینی ادامه تحویل سلاح به اوکراین، به آمریکا و غرب هشدار داده است.

این روزنامه آمریکایی به نقل از متن یادداشت سیاسی روسیه، افزود: ما از ایالات متحده و هم پیمانانش می خواهیم که تسلیح غیرمسئولانه اوکراین را متوقف کنند، زیرا که پیامدهای غیرقابل پیش بینی برای امنیت منطقه و جهان دارد.

شبکه خبری راشاتودی نیز گزارش داد: مسکو به مداخله غرب در اوکراین پاسخ خواهد داد و در این راستا  تسلیحات ارسال شده ناتو به خاک اوکراین را اهداف مشروع نظامی قلمداد خواهد کرد.

سرگئی ریابکوف معاون وزیر امورخارجه روسیه با این هشدار اعلام کرد روسیه  کاروان های تحویل تسلیحات نظامی از سوی کشورهای عضو ناتو به اوکراین را به محض ورود به خاک این کشور، به عنوان اهداف مشروع نظامی قلمداد و هدف قرار خواهد داد.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را "عملیات ویژه" خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. جنگ در اوکراین و واکنش‌ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.