هوای تهران قابل قبول شد

پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران حاکی از آن است امروز(۲۷ فروردین ماه) تداوم ناپایداری جوی در طول روز و وزش باد نسبتاً شدید در برخی ساعات بعدازظهر همراه با رعدوبرق و رگبار پراکنده شرایط مناسب برای پراکندگی آلاینده‌ها را فراهم می‌کند.این شرایط جوی تا اواخر وقت شنبه ادامه خواهد داشت و برقراری وضعیت قابل‌قبول در بیشتر مناطق پیش‌بینی می‌شود.

کاهش نسبی تندی باد تا صبح روز یکشنبه (۲۸ فروردین ماه) هزمان با افزایش تردد خودروها باعث افزایش غلظت ذرات معلق در مناطق پرتردد می‌شود که برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس را به‌دنبال دارد. 

وزش باد نسبتاً شدید در طول روز سبب پراکندگی آلاینده‌ها می‌شود، هرچند می‌تواند در مناطق مستعد موجب گسیل و انتشار گرد و خاک شود و کاهش کیفیت هوا را به‌دنبال داشته باشد همچنین با کاهش تندی باد تا ساعات پایانی یکشنبه و افزایش ترافیک شامگاهی، افزایش غلظت ذرات معلق و برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در پاره‌ای از مناطق پرتردد دور از انتظار نخواهد بود.

به گزارش ایسنا، آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۷۷ بود و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۶۴ و کیفیت هوا در وضعیت قابل قبول است.

تنفس هوای قابل قبول در پایتخت 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.